Release Bedriftsabonnement

*Bedriftsabonnement.no har ingen samarbeid med Release

Generell informasjon om Release

Kontaktinformasjon
Selskap
Release AS
Adresse
Aagaardsplass 2, 3211 Sandefjord
Telefon
90 43 10 10
Kundeservice
release.no/bedrift/kundeservice

Release ble startet i 2020, og har hovedkontor i Sandefjord. Forgjengeren til Release, som het Grønnmobil, ble derimot lansert allerede så tidlig som 2011. Release og Grønnmobil drives idag som en bedrift med felles bedriftsledelse. I Sandefjord drives service og oppussing av mobiltelefoner fra, før de sendes ut til kundene.

Release håndterer også telefoner som skal gjenvinnes.Release markedsfører seg som “det grønne mobilselskapet”, og leverer tjenester og produkter som er skreddersydd for bedrifter som ønsker å være mer miljøvennlig og bærekraftig. Release fokuserer på leieavtaler for telefoner, miljøvennlig resirkulering og gjenbruk av mobiltelefoner.

Sjekk priser: Få tilbud på flere bedriftsabonnement

Nett og dekning med Release Bedriftsabonnement

Release sine tjenester er basert på mobilnettet til Telenor, som i dag er regnet for å være det beste mobilnettet i Norge. Man kan finne dekningskartet for Telenor-nettet i Norge her.Da Release bruker Telenor sitt mobilnett kan Release sine bedriftskunder nyte godt av det beste mobilnettet i Norge samtidig som man også kan ha god samvittighet med tanke på miljøprofilen til bedriftens mobilleverandør. Release sine kunder kan bruke abonnementet sitt når de er ute og reiser i EU/EØS uten ekstra kostnader.

Release Smart Bedrift

Release har fokus på å forlenge levetiden til mobiltelefoner slik at belastningen på miljøet reduseres. Selskapet opererer slik at en mobiltelefon ofte benyttes av opptil 4 personer før den gjenvinnes på en forsvarlig måte.Det er store ressurser som går inn i produksjonen av en mobiltelefon, og blant disse er det mange sjeldne metaller som krever vanskelige utvinningsprosesser. Av miljøhensyn mener Release at det er viktig at hver mobiltelefon som produseres brukes så lenge som mulig, og at den resirkuleres på en miljøvennlig måte når produktets levetid er over.Release mener; “Det trenger ikke koste mer å drive miljøvennlig”.

Release smart bedrift handler om om å drive billigere og frigjøre kapital. Gjennom salg og utleie av pent brukte mobiler arbeider Release for å holde seg til sin visjon om å være den beste operatøren for miljøet.Ved å leie mobiltelefoner, går kostnadene med mobiltelefonene ned og fordeles over hele leieperioden.Dette gjør det hele mer forutsigbart og frigjør kapitalen som ellers ville kommet med å kjøpe telefoner. Release tar fullt ansvar, og tar seg av alle problemer med batteri, programvare og annet i løpet av leieperioden.Release tilbyr også sentralbord og Bedriftsnett samt en rekke andre forskjellige abonnementer som en del av tilbudet til sine bedriftskunder.

Abonnement og priser hos Release Bedrift

Mobiltelefoner som filmer konsert

Smart Bedrift fra Release har mange forskjellige abonnement å velge mellom, og abonnementene for mobiltelefoni er tilgjengelige med eller uten leie av mobiltelefon.Andre valgfrie tilleggstjenester som man må betale ekstra for er tvilling-SIM, eller ekstra datapakker.

Abonnement med leie av telefon har en bindingstid på 24 måneder, mens de uten mobilleie har ingen bindingstid. Med leietelefon har man også tilgang til service og bytte av telefon.For abonnementene som inkluderer leietelefon kan man velge mellom de samme abonnementene som uten å leie. Mobiltelefonene som leies ut er pent brukt og fremstår som nye. I de tilfellene hvor noe går galt vil telefonene skiftes ut raskt.

Kundestøtte og service

jonas-leupe-ZWLYt4_DEkQ-unsplash

Release kundeservice er tilgjengelig fra 09:00 til 17:00 på alle hverdager. og man kan få hjelp via telefon, på e-post, eller gjennom kontaktskjemaet på nettsidene til selskapet.

Få tilbud av flere operatører her!

Kom i gang her! Tar maks 1 min

Spørsmål og svar

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.