Få de beste tilbudene på Bedriftsalarm

Ved å enkelt fylle ut skjemaet, vil du innen kort tid motta et uforpliktende tilbud på bedriftsalarm. Tjenesten er helt gratis, og med god oppfølging fra oss vil din bedrift spare både tid og penger.

1. Hva trenger dere

Beskriv hva din bedrift trenger

2. Motta tilbud

Motta flere tilbud fra nordens ledende teleaktører

3. Velg tilbud

Velg tilbudet som passer deres bedrift best!

Alarm til bedrift – få tilbud på bedriftsalarm

cctv surveillance camera, cctv, security

Når man snakker om sikring av bedriftens verdier er det gjerne digitale verdier, programvare og intellektuell eiendom man snakker om, men sikring av fysiske verdier er vell så viktig. Her kan Bedriftsalarm bidra til økt sikkerhet i hverdagen, samt sørge for ansattes trygghet og komfort.

Særlig for små og mellomstore bedrifter kan en bedriftsalarm være et nyttig alternativ for bedre sikkerhet. Det krever ikke store investeringer og man kan få et helt gratis og uforpliktende tilbud på bedriftsalarm til dine behov. I denne guiden har vi tatt en nærmere titt på hva du bør vite, samt hvordan du kan finne frem til beste alternativet for din bedrift.

Ønsker du et tilbud eller gratis veiledning? Ta kontakt for en prat om våre partnere og hvilke produkter som kan være aktuelle for din bedrift i dag!

Hva er en bedriftsalarm?

En bedriftsalarm er et sikkerhetssystem designet for å beskytte bedriftens lokaler, eiendeler og personell mot ulike trusler som innbrudd, tyveri, og i noen tilfeller, brann og miljøfarer. Systemet består vanligvis av flere komponenter: sensorer for å detektere uvanlige aktiviteter, alarmer for å varsle om hendelser, og ofte en kobling til et sikkerhetsselskap som kan respondere på alarmer.

En moderne bedriftsalarm kan tilby langt mer enn bare innbruddsalarm. Du kan gjerne få SOS-knapper til døgnbemannet alarmsentral, skallsikring og brannvarsling. Dette gir ansatte i din bedrift tilgang til den sikkerheten man fortjener på en sikker arbeidsplass.

Hvorfor trenger du en bedriftsalarm?

Bedriftsalarm er essensiell for enhver virksomhet som ønsker å beskytte både ansatte og bedriften sine lokaler. Ved hjelp av et alarmsystem styrker man første forsvarslinje mot ulike sikkerhetstrusler. Dette gir bedriften et bedre utgangspunkt til å forebygge uønskede hendelser mot både ansatte og bedriften.

Noen gode argumenter til at din bedrift trenger et alarmsystem:

  1. Forebygging av tyveri og innbrudd: Alarmen avskrekker potensielle tyver fra å prøve seg på bedriften din og kan raskt varsle lokale myndigheter ved forsøk på innbrudd.

  2. Beskyttelse av verdier og eiendom: Bedrifter har ofte betydelige investeringer i utstyr, lager, og andre eiendeler. En alarm beskytter disse verdiene mot tyveri og skade. Innbruddsalarm kan ofte oppdage innbrudd før de gjennomføres.

  3. Kunder og ansattes sikkerhet: En sikker arbeidsplass er avgjørende for ansattes velvære. En bedriftsalarm bidrar til å skape et trygt miljø for både ansatte og kunder.

  4. Reduksjon i forsikringspremier: Mange forsikringsselskaper tilbyr lavere premier til virksomheter som installerer og vedlikeholder sikkerhetssystemer, da dette reduserer risikoen for tap.

  5. Overvåkning og tilgangskontroll: Moderne alarmsystemer tilbyr ofte funksjonalitet for videoovervåkning og tilgangskontroll, noe som gir bedre kontroll over hvem som har tilgang til bedriftens lokaler.

  6. Fjernovervåkning og -kontroll: Med smart-teknologi kan eiere og ledere overvåke og styre sikkerhetssystemet fjernstyring, noe som gir ekstra fleksibilitet og trygghet. De fleste moderne systemer gir deg tilgang til egen app som kan overvåke systemet ove rt

Komponentene i en bedriftsalarm

En alarm består av ulike komponenter som beskytter bedrifter døgnet rundt – og de fleste leverandører lar deg skreddersy tilbudet til dine behov. Vår samarbeidspartner Verisure tilbyr en av Norges beste systemer som overvåkes av en døgnbemannet alarmstasjon. Vi har derfor sett nærmere på noen sentrale komponenter som kan beskytte din bedrift.

  • Sensorer og detektorer: Dette kan inkludere bevegelsessensorer, dør- og vindussensorer, glassbruddssensorer, og til og med røyk- og karbonmonoksid-detektorer. De oppdager uønskede hendelser som innbrudd eller miljøfare og sender et varsel direkte til alarmstasjon.

  • Videoovervåkning: Overvåkningskameraer og infrarøde detektorer med kamera som kan holde et øye med viktige deler av lokaler som lager, serverrom og andre risikoområder.

  • Alarm og sirener: Komponenter som utløses om alarmen utløses for å varsle om pågående innbrudd eller fare. Dette kan bidra til å avskrekke inntrengere, men også varsle omgivelsene om at noe er galt inne på området.

  • Kommunikasjonssystemer: Gjør det mulig for en alarmstasjon å kommunisere med de som befinner seg inne på området. Kan være avskrekkende for innbrudd, men også gjøre det tryggere for ansatte som befinner seg på området når alarmen utløses på ulike tider av døgnet.

  • Adgangskontroll: Alarmen kan gi tilgang til ulike deler av området avhengige av hvor ansatte skal ferdes. Ved hjelp av flere kontrollpaneler får man tilgang til hele eller deler av lokaler til en bedrift. Da forblir alarmen aktiv i aktuelle soner selv om det finnes drift på ulike tider av døgnet.

Hva du bør tenke på før du velger bedriftsalarm

Før man skal velge bedriftsalarmer er det noen ting som bør avklares. Disse kan en rådgiver hjelpe deg med, men du kommer langt med å ta en kjapp status før man tar kontakt. Her er det spesielt viktig å tenke på hva man ønsker å beskytte. Vi har samlet noen punkter som kan gjøre det lettere å finne dine viktigste punkter.

  • Brukervennlighet: Velg en alarm som passer til de som skal bruke den. Det er gjerne de ansatte i bedriften som skal håndtere alarmen flest dager i året.

  • Risikoområder: Hva er det bedriften trenger beskyttelse mot? Er det brann eller innsbrudd som utgjør den største trusselen mot våre verdier?

  • Kostnader: En enkel boligalarm kan ofte gi god beskyttelse av dine verdier uten at du må investere enorme beløp i et avansert system.

  • Installasjon og vedlikehold: Hvor er det tiltenkt at man skal ha alarmen? Er det flere områder som skal dekkes for beste utnyttelse? Husk at det skal være mulig å installere, samt gjennomføre vedlikehold over tid.

  • Skalerbarhet: Har bedriften planer om å utvide området sitt i nærmeste fremtid? Da er det viktig å velge et system som enkelt kan utvises etterhvert som bedriftens behov endrer seg.

Få tilbud om alarm til bedriften gratis og uforpliktende

Vi samarbeider med Verisure for å gi din bedrift et skreddersydd tilbud på alarm for bedrift. Som en av de største leverandørene i Norge dekker Verisure sin alarmstasjon nesten hele Norges bedriftsmarked. Alarmsystemene deres kan enkelt tilpasses dine behov og du kan få tilbud helt uforpliktende.

Hvert tilbud blir tilpasset den individuelle bedriften, slik at du kan velge det du trenger. Motta et tilbud til din bedrift i dag – eller ta kontakt for spørsmål rundt alarm til bedrift i Norge.

Kom i gang her! Tar maks 1 min

Spørsmål og svar

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.

Kom i gang her! Det tar maks 1 min

Før du går...

La oss ringe deg, slik at du får det beste tilbudet fra flere operatører!

Ved å sende skjemaet godtar du at Bedriftsabonnement skal kunne gi meg et personlig tilbud, og at leverandøren behandler mine persondata basert på mine valg