velge bedriftsabonnement

Tips til deg som ønsker å bytte mobilabonnement for bedrift

Mange bedrifter ønsker å bytte mobilabonnement med det formål å oppnå bedre vilkår eller økt kvalitet på abonnementstjenestene. Siden det finnes veldig mange operatører og abonnementer på markedet, kan det være vanskelig å vite nøyaktig hva man bør vektlegge.

Her er våre beste tips til deg som planlegger å bytte bedriftsabonnement!

1. Ha et budsjett

Det finnes både dyre og billige mobilabonnementer for bedrifter. Det aller første du bør tenke over, er derfor hvor mye penger bedriften din kan sette av til mobilabonnement per måned.

Lag gjerne et budsjett, slik at du unngår å ende opp med et abonnement som senere viser seg å være for dyrt.

Det kan også være relevant å sjekke hva slags betalingsløsninger de forskjellige operatørene tilbyr. Noen aksepterer delbetaling, noe som kan være praktisk for bedrifter med varierende inntekter.

Husk at det også finnes bedriftsabonnementer der dine ansatte kan få mulighet til å betale for ekstra datapakker selv, for eksempel gjennom Vipps. På den måten slipper selskapet overraskende ekstrakostnader for ansatte som bruker store datamengder.

2. Få oversikt over dine behov

Hvordan velge det mobilabonnementet som passer best for akkurat din bedrift? For å vite hva som passer best, er det først nødvendig å finne ut hva slags telefoni- og databehov selskapet ditt har. Her er noen av faktorene du bør vurdere:

  • Databruk: Trenger bedriften en stor eller liten datapakke? Noen har ikke behov for data, mens andre ønsker ubegrenset data.
  • Priser i EU/EØS: Bruker bedriftens ansatte mobilen i utlandet? Mange abonnementer har de samme prisene i EØS og EU som i Norge.
  • Dekning: Sør for tilgang på god dekning der bedriftens ansatte holder til
  • Bedriftsnett og sentralbord: Trenger bedriften bedriftsnett som gir tilgang på sentralbord, felles hovednummer eller lignende?
  • Antall brukere: Hvor mange abonnementer trenger du? Skal alle ansatte ha hvert sitt abonnement? Ofte kan du få gode prisrabatter av operatøren dersom det er flere brukere av mobilabonnementet.

3. Vær obs på bindingstid

Det er ikke uvanlig at mobiloperatører opererer med bindingstid på abonnementene sine. Av den grunn kan det være greit å sjekke hvorvidt det er mer igjen av eventuell bindingstid du har på dagens abonnement.

Om bindingstiden fortsatt er gjeldende, bør du kanskje vente litt før du bytter abonnement. Samtidig er det greit å huske på at mange operatører kan betale deg ut av den gjenværende bindingstiden, mot at du blir kunde hos dem.

4. Bruk en sammenligningstjeneste

Det å velge operatør og mobilabonnement kan være vanskelig. Med en jungel av tilbud og abonnementstyper, kan det å få oversikt være utfordrende nok i seg selv.

Skal du ende opp med et mobilabonnement som er mest mulig gunstig for bedriften, bør du sammenligne prisene og vilkårene de ulike operatørene tilbyr. Det å kontakte hver operatør individuelt for å innhente et tilbud, kan imidlertid være både tungvint og tidkrevende.

Det er stort sett mye enklere å få oversikten du trenger ved å ta i bruk en sammenligningstjeneste. Sammenligningssiden innhenter tilbud fra ulike operatører, og presenterer deretter vilkår og priser fra alle aktørene på en oversiktlig måte.

Vi gjør det enkelt for deg å finne det beste mobilabonnementet

Når du planlegger å bytte mobilabonnement, er det viktig å kartlegge bedriftens budsjett og behov. Samtidig er det lurt å være obs på eventuell bindingstid, og vite hvordan du mest mulig effektivt kan finne de beste tilbudene.

Bedriftsabonnement.no gjør det lekende lett for deg å bytte mobilabonnement. Fyll ut skjemaet vårt, og motta de beste tilbudene fra en rekke mobiloperatører innen kort tid. Du kan enkelt velge det abonnementet som passer bedriften din best.

Motta tilbud på bedriftsabonnement fra flere aktører

IMG_2161 (1)

«Vårt mål er å hjelpe deg og din bedrift med å finne riktig og kostnadsbesparende mobilabonnement»

Har du noen spørsmål?

Vi besvarer gjerne dine spørsmål dersom det er noe du lurer på. 

Følg oss

Kom i gang her! Tar maks 1 min

Spørsmål og svar

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.