GlobalConnect

Om GlobalConnect

Kontaktinformasjon
Selskap
GlobalConnect
Adresse
Snarøyveien 36, 1364 Fornebu
Telefon
08150
Kundeservice
https://www.globalconnect.no/kundeservice

GlobalConnect, tidligere Broadnet AS, har mer enn 20 års erfaring med fiber og netverkstjenester,og er et av de ledende teknologi- og telekommunikasjonsselskapene i Nord-Europa. I dag har selskapet tre hovedkontor som ligger i Norge, Danmark og Sverige. GlobalConnect har siden 2018 vært eid av private equity-fondet EQT Infrastructure, som gjør at de kan raskt investere i ny infrastruktur, «intelligent automasjon» og sikkerhetsløsninger.

GlobalConnect leverer fiberbasert datakommunikasjon og datasentre, og har en visjon om å koble sammen mennesker, virksomheter og samfunn. Selskapet leverer nettløsninger til virksomheter i alle type bransjer og størrelser, og til privatmarkedet i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland gjennom deres heleide datterselskaper HomeNet og IP-Only og OneFiber.

Nettverk og rekkevidde

GlobalConnect tilbyr fiber som dekker dagens og fremtidens behov. Selskapet har markedets raskeste internettforbindelse og sikrer bedrifters digitale grunnmur. Totalt eier og drifter selskapet mer enn 150.000 kilometer fiber og 34.400 kvadratmeter sikre datasentre i Norge, Danmark, Sverige, Finland og det nordlige Tyskland. Til sammen har selskapet mer enn 30.000 store og små bedriftskunder. I Norge leverer GlobalConnect nettverksløsninger over hele landet.

Nettverksløsninger til bedrifter

GlobalConnect gir en sikker og fremtidsrettet nettverksløsning til bedrifter. Tjenester som utgjør det beste fundamentet for å skape en sunn digital forretning. Selskapet selger nettverksløsning bare til bedrifter, samtidig som de har datterselskapet HomeNet som selger til privatpersoner. Dermed er de eksperter på hva enhver bedrift trenger, og hvordan man løser problemer kunden eventuelt sliter med. GlobalConnect garanterer for sikkerhet og stabilitet i jobbhverdagen. De overvåker kunders forbindelser og data, og er raskt på plass hvis noe ikke fungerer. Når du samler dine forbindelser hos GlobalConnect kan du enkelt bygge én samlet nettverksløsning – gjennom én leverandør.

Tjenester tilgjengelig for små og store bedrifter

GlobalConnect tilbyr flere forskjellige tjenester for bedrifter. For mindre bedrifter anbefales fiberbredbånd, Smartfiber eller CloudAccess. Fiberbredbånd gir kunden markedets raskeste internettforbindelse, skalerbar kapasitet og god stabilitet gjennom hele arbeidsdagen. I tillegg blir nettverket overvåket døgnet rundt, slik at nettverksproblemer blir oppdaget med en gang. Smartfiber gir kunden fiber, WiFi, sikkerhet i en pakke. Kunden blir sikker med brannmur og kryptert sammenkobling av lokalkontorer. Alltid tilkoblet nett med 4G-forbilndelse som slår automatisk til om uhell skulle skje nettverket. Samtidig som kundens viktigste systemer alltid har førsteprioritet.

CloudAccess gir kunden integrerte offentlige skytjenester med nettverket til deres virksomhet på en trygg og effektiv måte. Offentlige skytjenester hjelper å effektivisere og forenkle driften, med gode verktøy for å utvikle, administrere og distribuere programmer.

For store virksomheter er tjenesten Managed-End-to-End Connectivity veldig nyttig. GlobalConnect fikser at fra utstyr og tilkobling til 24/7 overvåkning av nettverket. Dermed trenger ikke kunden gjøre noe annet enn å fokusere på sin egen bedrift. GlobalConnect kobler sammen kundens forbindelser i en løsning og tar hele ansvaret, til en fast månedlig pris.

Tilleggstjenester

I tillegg til løsningene overfor, så tilbyr GlobalConnect andre tjenester. Kunden kan få en bedre sikret bedrift med Nettsentrisk brannmur, SafeSurf, DDoS-beskyttelse og Backup med Veeam Cloud Connect.  Med IT- infrastruktur og data kan kunden integrere eksisterende løsninger. GlobalConnect gir deg profesjonell rådgivning om hvordan kunden kan kombinere forskjellige leveransemodeller i en sterk Hybrid Cloud-infrastruktur.

Kundestøtte

GlobalConnect sin kundeservice står klare for å hjelpe ved spørsmål eller problemer. Man kan velge å ta kontakt via kundeportal eller telefon.

Få tilbud av flere operatører her!

Kom i gang her! Tar maks 1 min

Spørsmål og svar

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.