Få tilbud på bedriftsnett mobil

Hvis du trenger en ny eller bedre avtale på bedrifts abonnement kan vi hjelpe deg. Du forteller oss hva du behøver, og vi henter inn uforpliktende tilbud, slik at du får markedets beste pris.

Få de beste tilbudene fra flere operatører! Kom i gang her!

Hvorfor velge oss?

Her er tre gode grunner til å jobbe med oss

Det er enkelt

Vi trenger bare fire opplysninger fra deg: navnet ditt, adressen din, telefonnummeret ditt og epostadressen din. Fiks ferdig, og så mottar du i løpet av kort tid tilbud på bedriftsabonnement fra aktuelle leverandører. Det betyr at du slipper å sammenligne priser og aktører på egenhånd.

Du sparer penger

Bedriftsabonnement kan være dyrt. Ved å bruke Bedriftsabonnement.no forsikrer du deg om at du får så billig mobilabonnement til din bedrift som mulig.

Vi gjør jobben for deg

Når du har sendt inn ditt skjema vil vi ta kontakt med deg for å presentere våre tilbud. Du velger selv om du ønsker å bytte avtale.

800
Fornøyde kunder

Anbefalinger

Hva sier våre kunder?

Statt Torsk AS
Statt Torsk ASMerete Pettersen. QA leder
Les mer
Vi har mottatt veldig god service gjennom bedriftsabonnemenet. Gode oversiktlege tilbod og veldig god kundeservice. Veldig pluss at vi har fått en kontaktperson gjennom avtala slik en slepp å forhalda seg til eit sentralbord.
Firi AS
Firi ASSilje Kørli, Financial Controller
Les mer
Vår opplevelse av Håger Nitteberg i Bedriftsabonnemenet.no er at vi har fått god informasjon om hvilket abonnement og leverandør som vil passe best til våre behov. Og fremforhandlet et godt tilbud for oss. Overgang fra tidligere abonnement har også fungert bra. Vi har opplevd vår rådgiver som tilgjengelig og hjelpsom om vi har hatt spørsmål.
Veronica Wolsner-Papa
Veronica Wolsner-PapaJKS Norge AS
Les mer
Vi er fornøyde med oppfølging og kundeservice fra vi startet til avtalen ble satt i gang. Fikk god info og raskt svar om det var noe vi lurte på. Profesjonell og serviceinnstilt, og kan anbefale Håger Nitteberg videre.
Ottar Bergersen & Sønner ASLill Bente, Controller
Les mer
Smidig overgang til ny leverandør, reduksjon i telefonkostnader, uendret dekning, alle abonnementer tilpasset historisk forbruk. Ny sentralbordløsning, svært brukervennlig. Meget fornøyd med kundeservice, kort responstid, hyggelige og særdeles kunnskapsrike ansatte som svarer på spørsmål og løser problemer fortløpende.
Glacio AS
Glacio ASJesse Williams, Management
Les mer
Vi er svært fornøyd med hele prosessen fra kartlegging av våre behov til bytte av mobiloperatør. Tilbudet vi fikk var meget konkurransedyktig og løsningen har bidratt til forbedret kommunikasjon mellom våre ansatte.
Previous
Next

spørsmål og svar

Ofte stilte spørsmål

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.

Hvis du trenger å endre bedriftsabonnementet ditt, vennligst kontakt oss, så hjelper vi deg gjerne. For å si opp et mobilabonnement kan du ganske enkelt sende en e-post til leverandøren du bruker, eller spørre oss på Bedriftsabonnement.no om hjelp.

Ja, du kan få tilbud på både firmaabonnement og mobiltelefoner til ansatte gjennom oss. Vi tilbyr konkurransedyktige priser og vilkår for å hjelpe deg med å få best mulig verdi for din bedrift.

Vi forstår at behovene til bedrifter kan endre seg over tid. Vår fleksible tilnærming gjør at du kan endre din datapakke eller interne løsning når som helst under ditt kundeforhold, uten ekstra kostnad.

Standard bindingsperiode for bedriftsabonnement er 24 måneder. De fleste operatører kjøper med et eksisterende abonnement på inntil 3000 kr ekskl. mva, som tilsvarer 24 måneders avtaleperiode. Du kan også få et abonnement uten bindingstid fra noen aktører. Dette lar deg kansellere abonnementet ditt når som helst.

Det er ingen angrerett på bedriftsabonnement. Vi anbefaler at du velger et abonnement uten bindingstid dersom dette er nødvendig. Du kan angi at du ønsker bedriftsabonnement uten bindingstid når du fyller ut skjemaet.

Hvis du leter etter et bedriftsabonnement med fri data, kan du dette ved å fylle ut et skjema. Bare spesifiser at du vil ha et abonnement med fri data, så ordner vi resten!

Nei, det er helt gratis og uforpliktende og benytte bedriftsabonnement.no. Du velger helt fritt om du ønsker å godta et av tilbudene du får eller ikke.

Ja, du kan få tilbud på bredbåndsløsninger for bedrifter. Du kan spesifisere hvilken type tjeneste du ønsker å motta tilbud på i skjemaet du sender inn.

Våre samarbeidspartnere kan gi deg løsningen du trenger for god intern kommunikasjon og kundeservice med sentralbord, bedriftskatalog med mer. Ønsker du å sammenligne bedriftsnettverk kan du skrive dette i skjemaet før du sender inn.

Vi kjøper ut bindingen din for inntil 3000 kr eks. mva, som tilsvarer 24 måneders avtaleperiode.

Det er mye å spare på å velge riktig Bedriftsnett

Det kan være mye å spare på å velge rett mobilabonnement for bedriften din. Bedriftsabonnement.no gjør det lettvint å velge mellom de beste.

Det er mye som foregår når man driver bedrift, og i den travle hverdagen kan det være lett å utsette, eller rett og slett glemme fordelene med å bruke rett mobilabonnement for bedriften din. Når du endelig får litt tid til overs kan det overveldende antallet av forskjellige mobiloperatører og abonnementer å velge mellom ofte gjøre oppgaven uoversiktlig og vanskelig.

Heldigvis er dette en utfordring som det er lett å overkomme. Samtidig er de fleste overrasket over hvor lettvint det er å oppnå gode resultater med litt hjelp. Vi hjelper både nye og etablerte bedrifter med å finne passende abonnementer til best mulig pris.

Hvorfor bedrifter velger bedriftnett mobil

Mange bedrifter har i dag fortsatt ikke bedriftsabonnement. Dette gjelder særlig mindre bedrifter der det ofte er vanlig at de ansatte bruker sine private numre. Likevel er det mange gode grunner for at et bedriftsabonnement kan være en bedre løsning også for mindre bedrifter. Under går vi inn på noen av de viktigste grunnene for hvorfor stadig flere bedrifter velger å bytte til bedriftsabonnement.

bedriftsabonnement mobil

Bedriftsnett kan tilpasses

Mange tror fortsatt at bedriftsabonnement er dyre og bare passer for store bedrifter. Dette kunne ikke være lengre fra sannheten. Det finnes nemlig mange forskjellige bedriftsabonnementer, slik at du kan tilpasse tjenestene til bedriften din sin situasjon og antallet ansatte.

Med tjenester som hovednummer eller sentralbord-funksjoner kan du for eksempel gi kundene inntrykk av at de har å gjøre med en veletablert og ryddig administrasjon uten å trenge en sekretær til å ta seg av innkommende samtaler.

Alt i alt vil det rette bedriftsabonnementet gjøre bedriften din både mer fleksibel og ryddig. Bedriftsabonnement kan også bidra til å gi bedriften et mer seriøst image, i tillegg til at det i mange tilfeller faktisk også kan resultere i innsparinger.

Hovednummer

En grunn til å bruke et bedriftsabonnement er at du har muligheten til å koble ett hovednummer til flere forskjellige mobiltelefoner. Dette gjør det lettere for kundene å komme i kontakt med bedriften ettersom de bare trenger å tenke på ett nummer. Et hovednummer betyr også at flere ansatte kan dele på oppgaven med å besvare henvendelser fra kunder.

Når bedriftsabonnementet ditt kommer med hovednummer vil du også vanligvis kunne sette opp åpningstider for når innkommende telefonsamtaler besvares. Du vil også kunne sette opp en telefonsvarer som tar imot beskjeder utenfor den fastsatte arbeidstiden. Dermed er det fortsatt mulig å nyte fritid og ferie uten forstyrrelser.

Sentralbord

For de fleste bedriftstyper er det viktig at kunder lett kan komme i kontakt med ansatte i bedriften. I de bedriftene som mottar mange henvendelser fra kundene er det derfor viktig å ha et godt system som kan håndtere dette på en effektiv og pålitelig måte.

Sentralbord er en enkel, men robust tjeneste som ofte inkluderes i bedriftsabonnement. Med sentralbord-funksjonen kan man enkelt styre hvem som er tilgjengelige på telefon til enhver tid, og hvem som for eksempel sitter i møter eller av andre grunner ikke er tilgjengelige.

De som ikke er tilgjengelige for telefonsamtaler kan lett selv sette seg som opptatt. Man kan også enkelt sette over samtalen direkte til en kollega når det er nødvendig. Det er også vanlig at slike sentralbordløsninger inkluderer automatiske talesystemer som besvarer samtaler.

Internett, mobildata og data-rollover

De aller fleste ansatte trenger i dag internett på telefonen enten de tilbringer litt eller mye tid utenfor kontoret. Internett og mobildata blir naturligvis enda viktigere for de som reiser mye, eller de som tilbringer mye tid på veien for eksempel på kundebesøk og lignende.

Med et bedriftsabonnement kan man velge mellom alt fra ingen til ubegrenset bruk av internett og mobildata. I flere mobilselskaper kommer mobildata i dag i form av mobilt bredbånd, slik at du kan ta med deg bredbåndstilkoblingen din overalt der du er enten du befinner deg i inn- eller utmark, i inn- eller utland uten at selv mobildata i utlandet trenger å koste deg noe som helst ekstra.

I dag er det stadig vanligere med bedriftsabonnementer som har fri tale, SMS og MMS. Ubegrenset data er også relativt vanlig. I mange bedriftsabonnement som har begrenset mobildata er det i dag også vanlig med data-rollover. Dette betyr at data som ikke brukes i gjeldende måned ikke går tapt, men overføres til den neste måneden og kan brukes senere.

Dekning og hastighet

I mange yrker er det vanlig å tilbringe mye av tiden utenfor kontoret, og da kan det i noen tilfeller skje at du beveger deg inn i områder der det er dårlig dekning og/eller tregt internett. I en jobbsituasjon der stadig flere bedrifter bruker skytjenester, videomøter, og spesialiserte apper kan dårlig dekning og tregt internett være utrolig frustrerende, og kan koste bedriften dyrt i form av sterkt nedsatt produktivitet.

Før man bestemmer seg for hvilket bedriftsabonnement man skal velge er det derfor viktig å sjekke hvordan dekningen til operatøren er i de områdene som er relevante for bedriftens ansatte, og om hastighetene som kan leveres i de aktuelle områdene i tilstrekkelig grad tilfredsstiller behovene til de ansatte.

Sikkerhet

For de fleste bedrifter har sikkerhet en høy prioritet. Surfing på usikre nett slik som åpne WiFi-nettverk på hoteller, utesteder eller lignende kan være risikabel praksis. Ved bruk av bedriftsabonnement fjerner man i stor grad behovet for å bruke slike usikre nettverk.

Sikkerhetsproblemer kan også komme innenfra i bedriften. Dersom ansatte bruker sitt private telefonnummer for kommunikasjon med kunder kan man risikere at en kunde for eksempel uforvarende fortsetter kommunikasjonen på det private telefonnummeret til en ansatt som har blitt oppsagt av disiplinære grunner. det sier seg selv at slike situasjoner kan ha veldig negative konsekvenser.

Kundestøtte og bindingstid

Bedriftskunder blir ofte sett på som viktigere av mobilselskapene ettersom de representerer større månedlige inntekter. Av denne grunn vil du som bedriftskunde for eksempel få tilgang til førsteprioritets-kundestøtte som alltid er tilgjengelig dersom har spørsmål eller problemer.

For å være ekstra attraktive for bedriftskunder er det også vanlig blant mange mobilselskaper å  tilby bedriftsabonnementer uten bindingstid. Dermed har du lite å tape, og står helt fritt til å bytte dersom du ikke er fornøyd med tjenesten.

Telefoniløsningen for samarbeid – Hvor som helst, når som helst

Kunder har stadig høyere forventninger når det gjelder service, og god service på telefon er en viktig del av dette. Samtidig blir det stadig vanligere med en distribuert og mobil arbeidsstyrke.

Et skybasert bedriftsnett er den opplagte løsningen ettersom det gjør det mulig for de ansatte å samarbeide om kundekontakten på en profesjonell og smidig måte uansett hvor de befinner seg.

Slik unngår bedriften at kunder blir glemt og finner veien til konkurrentene.

Hva som inkluderes i bedriftsnett

Mobilt sentralbord, menyer og automatiske svar

Sentralbord er noe mange forbinder med resepsjonen i en bedrift, men de tider er over i mange norske bedrifter i dag. I dag kan hvem som helst, hvor som helst besvare telefonen og sette over den som ringer til rett person eller avdeling, slik at kunder slipper å vente.

Det er også mulig å sette opp menyer, slik at innringere kan komme frem til den de trenger å snakke med uten å måtte snakke med en resepsjonist først. I tillegg kan automatiske beskjeder naturligvis settes opp, slik som for eksempel for å informere om åpningstidene til bedriften dersom noen ringer etter åpningstiden.

Noen bedriftsnett har også muligheter for å sette opp VIP lister av personer som automatisk vil bli prioritert av systemet, slik at man aldri lar de mest verdifulle kundene vente. Alt i alt bidrar mobile sentralbordløsninger til å gjøre kundebehandling per telefon smidigere og enklere for de ansatte, mens servicen føles bedre for kundene.

Besøksregistrering kan også integreres med noen bedriftsnett. Dette betyr at en besøkende for eksempel kan registrere seg på et nettbrett i lobbyen. Den som venter besøk vil deretter automatisk bli gjort oppmerksom via SMS, e-post eller lignende, på at gjesten har ankommet.

Bedriftskatalog og automatisk oppslag i opplysningen

En bedriftskatalog der man kan finne en oversikt over alle de ansatte er vanlig. Slik kan man se mer informasjon om den som ringer. Bedriftskatalogen kan også ofte brukes til å starte en telefonsamtale. De ansatte kan som regel sette sin status som opptatt eller tilgjengelig på telefon slik at sentralbordet til enhver tid kan vite om samtaler skal settes over eller ikke.

Tilgjengelighets-statusen til de ansatte kan også innhentes direkte fra en kalender ved hjelp av integrasjoner. For eksterne samtaler kan bedriftsnett ofte innhente informasjon automatisk fra en opplysningstjeneste slik som for eksempel Gule Sider.

Hovednummer og valg av visningsnummer

Mange bedrifter har allerede et hovednummer som en operatør videresender samtaler fra. Dette kan man også fortsette med ved hjelp av et bedriftsnett. Det går også an å beholde hovednummeret til bedriften selv om man går over fra fastnett til mobilt bedriftsnett.

Det er ikke alltid en god ide at de man ringer til ser direktenummeret til den telefonen det ringes fra i bedriften. Av denne grunn har de fleste bedriftsnett muligheten til å velge at det nummeret man ringer fra vises som hovednummeret til bedriften i stedet for direktenummeret til den mobiltelefonen det ringes fra.

Telefonkø og svargrupper

Telefonkø kan være viktig dersom bedriften får mange henvendelser. Dette forhindrer at kunden får opptattsignal og legger på, men heller venter på sin tur. For å gjøre prosessen mer effektiv kan mange bedriftsnett nå settes opp med svargrupper. Dette betyr for eksempel at en kunde automatisk settes over til en svargruppe basert på et valg i en tastemeny. I svargruppen vil innringeren bli koblet sammen med den første ledige personen i den relevante svargruppen. Ansatte kan logge inn og ut av svargrupper ved hjelp av den mobile appen.

Mobil app

Selv om mange bedriftsnett også kan benyttes på datamaskiner er det den mobile appen som er nøkkelen til bedriftsnettet. Det er her det meste gjøres, slik som for eksempel oppdatere tilgjengelighet og sjekke hvem som er tilgjengelige, sette over en samtale, logge seg inn eller ut av svargrupper, stille inn visningsnummer og en rekke andre ting.

Integrasjon med eksterne løsninger

De mer avanserte bedriftsnett-løsningene tilbyr integrasjon med eksterne løsninger. Hvilke løsninger bedriftsnettet støtter kan variere en del mellom de forskjellige bedriftsnettene, men noen av de vanlige er for eksempel integrasjon med forskjellige kalenderløsninger slik som Outlook eller Google kalender. Slike integrasjoner kan for eksempel oppdatere tilgjengeligheten til de ansatte automatisk.

Andre integrasjoner er integrasjon med  Azure AD Sync, Microsoft Teams og Skype. Manger bedriftsnett gir bedriften også muligheten til å designe sine egne integrasjoner. Dette kan for eksempel være en integrasjon med regnskapssystemet, slik at man automatisk kan se betalingsstatus i systemet for en kunde som ringer.

Rapporter og statistikk

Mange bedriftsnett kommer også med moduler for statistikk og rapporter. Dette gjør det mulig få en god oversikt over hvor mange som ringer inn, hvem som ringer og hvordan de blir behandlet av de ansatte.

Hvordan velge bedriftsnett

Bedriftsnett begynner å bli vanlig blant de mobilselskapene som tilbyr bedriftsabonnement, men det er fortsatt ikke alle som har kommet så langt som til å kunne tilby dette. Listen under viser hvilke mobilselskaper som for tiden tilbyr bedriftsnett tjenester.

Fokuser på det du trenger

Når du velger bedriftsnett er det viktig ikke å miste fokusen. Det er mange alternativer å velge mellom, og mange av funksjonalitetene er imponerende, men trenger du dem egentlig?

Det lønner seg ofte å bestemme seg på forhånd for hvilke funksjonaliteter man egentlig trenger før man begynner å shoppe etter alternativer. Mange vil da finne ut at selv de enkleste systemene ofte kan dekke behovene til bedriften, og disse er ofte også minst like brukervennlige som de mer avanserte systemene.

Budsjett er selvfølgelig en annen viktig faktor når bedriften velger bedriftsnett. Det er relativt store prisforskjeller på de ulike bedriftsnettene.

Få tilbud på løsninger tilpasset bedriftens behov

Bedriftsabonnement.no er en tjeneste som spesialiserer seg på å hjelpe bedrifter til å finne passende mobiltelefoni- og bedriftsnett-tjenester fortere og enklere. Prosessen er lettvint.

Alt bedriften din trenger å gjøre er å fylle ut et lite skjema. Vi sørger deretter for at du mottar tilbud fra flere ulike tilbydere, og at tilbyderne er klar over at de konkurrerer med flere andre slik at de gir deg det absolutt beste tilbudet de har anledning til. Deretter kan du selv sammenligne og ta den endelige avgjørelsen. Tjenesten er helt uforpliktende, så du står fritt til å takke ja eller nei til ethvert tilbud du får.

Vanlige spørsmål om bedriftsnett

Hva er bedriftsnett?

Bedriftsnett er en tjeneste som er tilgjengelig for mange bedriftsabonnement, og som gjør det lettere å håndtere bedriftens kommunikasjon. En mobil sentralbordløsning, hovednummer og en mobil app med de mange andre ulike funksjonalitetene er typisk sentrale deler av et bedriftsnett.

Hva er en svargruppe?

En svargruppe er en gruppe av personer som administratoren av bedriftsnettet har markert for en spesiell type henvendelser. Eksempler på svargrupper kan for eksempel være teknisk support eller regnskapsavdelingen. Når en samtale settes over til en svargruppe vil en av de personene i svargruppen som er ledig besvare anropet.

Hva er et hovednummer?

Et hovednummer er et nummer der man samler alle innkommende samtaler til en bedrift. Slik blir det lettere for de som kontakter bedriften å vite hvilket nummer de skal ringe til. Fra hovednummeret vil innringeren bli satt over til den personen eller avdelingen som er relevant for henvendelsen.

Hvordan kan integrasjon av bedriftsnett med kalender hjelpe bedriften?

En utfordring med ny teknologi er ofte å få folk til å bruke den. Det kan for eksempel være vanskelig å få de ansatte til å oppdatere tilgjengeligheten sin på bedriftsnettet. Mange ansatte er derimot allerede vant med å bruke kalenderverktøy. Ved å integrere bedriftens kalendersystem forsikrer man at bedriftsnettet oppdateres, samtidig som man reduserer unødvendig ekstraarbeid for de ansatte.

Hva kan rapporter fra bedriftsnettet brukes til?

Rapporter fra bedriftsnettet vil variere noe mellom de forskjellige bedriftsnett-løsningene, men kan vanligvis brukes til å forbedre kundestøtten, og til å kontrollere kommunikasjonen til bedriften for eksempel gjennom samtalelogger som kan kontrolleres i ettertid dersom dette er nødvendig. Dersom bedriftsnettet også har besøkslogg vil dette også kunne inkluderes i rapportene.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Kom i gang her! Tar maks 1 min

Spørsmål og svar

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.