Telenor Bedriftsabonnement

*Bedriftsabonnement.no har ingen samarbeid med Telenor

Generell informasjon om Telenor

Kontaktinformasjon
Selskap
Telenor Norge AS
Adresse
Snarøyveien 30, 1331 Fornebu
Telefon
915 09 000
Kundeservice
www.telenor.no/bedrift/kundeservice/

Det tidligere statseide Televerket, er i dag det børsnotert selskapet Telenor i Oslo med hovedkontor på Fornebu. Telenor er i største grad statseid, med den norske staten som en 59% investor.

Av teleleverandører er Telenor den klart største aktøren i Norge, med en stor markedsandel på ca 50%. Telenor er også en stor aktør internasjonalt som er i toppen blant verdens aller største telekommunikasjonsselskaper. Med den store markedsandelen til Telenor har konsernet et spesielt ansvar i samfunnet og telemarkedet.

Dekning med Bedriftsabonnement fra Telenor

Med sin lange fartstid har Telenor har det mest omfattende og utviklede telenettet i Norge, og det kan du se på dekningskartet til Telenor her. Telenor leier ut sitt telenett til andre nettleverandører for å levere sine tjenester. Dette gjør at man ikke trenger å være direkte kunde av Telenor for å utnytte seg av fordelene med nettet deres. Bedriftskundene hos Telenor har også muligheten til å bruke Telenor-abonnementene i utlandet. Telenor Bedrift tilbyr fri bruk i EU/EØS inkludert abonnementet.

Finn beste bedriftdabonnement

Tjenester som Telenor Bedrift tilbyr:

Nettverk og sikkerhet

Bedriftsabonnementene til Telenor inkluderer et sikkerhetsfilter som hjelper med å sperre farlige sider for de ansatte.

Hovednummer, smart samtale dirigering og sentralbord-funksjon

Telenor leverer hovednummer i sine bedriftsabonnement slik at bedriften kun har ett nummer som de kan markedsføre og kundene kan forholde seg til. Kundene kan nå hvem som helst i bedriften ved å ringe dette nummeret. Sentralbord-funksjonen til Telenor har en enkel styringsfunksjon som gjør det enkelt å styre hvem som er tilgjengelige på telefon, og hvem som sitter i møter eller ikke er tilgjengelige på visse tider.

Brukerne har mulighet til å motta anrop der de er, slik at risikoen for tapte anrop fra potensielle kunder minskes. De ansatte kan selv registrere sin status i Sentralbord-systemet og de kan enkelt sette over samtaler til andre ansatte.

For større bedriftskunder tilbyr Telenor Bedrift smart samtale dirigering som en viktig tjeneste. Denne tjenesten er laget for å øke ressursutnyttelsen for større bedriftskunder som er spredd over flere geografiske lokasjoner.

Synkronisering

I større selskaper med mange ansatte og mange telefonsamtaler er det viktig å kunne holde orden og effektivisere flyten i dette. Telenor sine bedriftsabonnement kan synkronisere sentralbordet med Microsoft kalenderen til tjenestens brukere, og som gjør at sentralbordet automatisk er oppdatert på hvem som er ledige til en hver tid for å motta samtaler.

2Meet

For videomøter har Telenor Bedrift utviklet en egen tjeneste som heter 2Meet. Dette tilbyr egne møterom for videomøter, skjermdeling og chat. Tjenesten er designet slik at den enkelt kan samhandle med andre leverandører av tilsvarende videokonferanseløsninger som Skype for Business, Cisco, Polycom, og kan brukes direkte i nettleseren. 

Opptak

Ofte kan det være lurt å kunne ha muligheten til å ta opp samtaler om man er i telefonmøter eller andre situasjoner. Bedriftsabonnement fra Telenor kan ta opptak av samtaler og lagrer det i skyen. Denne tjenesten følger verdipapirforskriften. Les mer om opptak her.

MinSky

Min Sky er en tjeneste som gjør at man kan spare lagringsplass på telefonen din med ubegrenset datalagring av dine dokumenter, filer og bilder i skyen. Dette sikrer dokumenter, bilder og viktige filer skulle kam være så uheldig miste mobiltelefonen sin.

SWAP Bedrift

Med SWAP Bedrift nedbetaler man mobilen over 24 måneder. Kjøper du SWAP Bedrift må du ha et bedriftsabonnement fra Telenor. SWAP Bedrift er ikke bundet med abonnementet, no som gjør at du kan endre abonnement når som helst. Etter et år kan du bytte inn din SWAP Bedrift-mobil i en valgfri ny mobil, hvis du oppretter en ny SWAP Bedrift-avtale.  Les mer om SWAP Bedrift her.

Kundestøtte hos Telenor Bedrift

Telenor har et solid navn i markedet, og tilbyr god kundestøtte for bedrifter. Kundestøtten er alltid åpen, og er tilgjengelig på telefon og chat. Telenor har også et serviceteam med spesiell fokus på små og mellomstore bedrifter. Telefonnummeret til kundeservice er 09000.

Få tilbud av flere operatører her!

Kom i gang her! Tar maks 1 min

Spørsmål og svar

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.