Kontaktinformasjon

Telenor Bedriftsabonnement

Bakgrunnsinformasjon om Telenor

Telenor, som tidligere var det norske statseide Televerket, er i dag et børsnotert selskap i Oslo med hovedkontor på Fornebu. Selskapet er fortsatt hovedsaklig statseid, med den norske staten som en 59% investor.

I Norge er Telenor den klart største aktøren, med en markedsandel på rundt 50%. I tillegg er Telenor i dag også en internasjonal gigant som rangerer blant verdens aller største telekommunikasjonsselskaper. Den dominerende rollen til Telenor gir også selskapet et spesielt ansvar i markedet. I 2018 ble Telenor ilagt en bot på 788 millioner kroner av konkurransetilsynet for å ha misbrukt sin dominerende posisjon i markedet.

Nett og dekning hos Telenor Bedrift

Telenor har det klart best utviklede nettet i Norge du kan finne et dekningskart over nettet til Telenor i Norge her. Mange av de forskjellige bedriftsabonnementene du finner fra andre selskap leier også Telenor sitt nettverk for å levere sine tjenester. Dette betyr med andre ord at du ikke nødvendigvis trenger å kjøpe tjenestene dine fra Telenor for å nyte godt av dette nettet.

Som bedriftskunde hos Telenor har du muligheten til å bruke Telenor-abonnementet ditt også i utlandet. Abonnementet inkluderer fri bruk i EU/EØS.

Viktige tjenester for bedrifter

Nettvern

Bedriftsabonnementene til Telenor inkluderer et sikkerhetsfilter som hjelper med å sperre farlige sider for de ansatte.

Hovednummer, sentralbord-funksjon og smart samtaledirigering

Telenor sine bedriftsabonnement kommer med hovednummer slik at kundene dine kun har ett nummer å forholde seg til og der kundene kan nå frem til hvem som helst i bedriften. Sentralbord-funksjonen til Telenor gjør det enkelt å styre hvem som er tilgjengelige på telefon til enhver tid, og hvem som sitter i møter eller ikke er tilgjengelige av andre grunner.

De ansatte har fleksibilitet til å besvare anrop der de er, slik at faren for tapte anrop fra viktige kunder reduseres. Medarbeidere kan selv registrere seg som opptatt i Sentralbord-systemet. Systemet kan også brukes til å sette over samtaler til andre medarbeidere.

For større bedrifter har Telenor smart samtaledirigering tilgjengelig som en tjeneste. Dette er en tjeneste som er designet for å blant annet forbedre ressursutnyttelsen i store bedrifter med flere geografiske lokasjoner.

Synkronisering

Det er ikke alltid lett å holde styr på hvem som er tilgjengelige, men dette kan gjøres mye lettere ved hjelp av synkronisering. Med Telenor sine bedriftsabonnement er det mulig å synkronisere sentralbordet med Microsoft kalenderen til de ansatte slik at sentralbordet alltid er automatisk oppdatert på hvem som er tilgjengelige.

2Meet

2Meet er Telenor sitt egne møterom for Videomøter, chat og skjermdeling. Løsningen er kompatibel med blant annet Skype for Business, Cisco, Polycom, og kan brukes direkte i en nettleser. Du kan finne ut mer om 2Meet her.

Opptak

Telenor sine bedriftsabonnement støtter opptak av samtaler med skybasert lagring. Dette er et produkt som er skreddersydd for å følge verdipapirforskriften. Les mer om opptak her.

MinSky

Med Telenor sin Min Sky tjeneste sparer du lagringsplassen på telefonen din med ubegrenset skybasert lagring av dine mobilbilder. Dette betyr også at bildene dine er sikre dersom du skulle miste mobiltelefonen din.

Produktvalg fra Telenor

Telenor har i hovedsak to forskjellige kategorier av bedriftsabonnementer kalt “Flyt” og “Frihet”. Hovedforskjellen mellom disse to kategoriene er at Flyt gir deg Ubegrenset hastighet, men en begrenset mengde data, mens Frihet gir deg en ubegrenset mengde data med visse begrensninger på hastigheten. Under finner du mer informasjon om hver av disse kategoriene og de ulike abonnementene du har å velge mellom i hver av kategoriene.

Frihet – ubegrenset data, begrenset hastighet

Frihet handler om å slippe å tenke på hvor mye data man bruker. Med denne tjenesten slipper både du og administrasjonen du overraskelser i regningen siden du har ubegrenset bruk av data. Begrensningene i disse avtalene ligger i hastigheten der du har følgende å velge mellom:

  • Frihet Basis, som har en hastighet på 10 Mbit/s og koster 649 kroner per måned. Denne egner seg godt for brukere som benytter mobiltelefonen til e-post og surfing på nettet.
  • Frihet Standard, som har en hastighet på 100 Mbit/s og koster 699 kroner per måned, er ideell for brukere med som benytter skytjenester, videosamtaler, og streaming mye.
  • Frihet Maks, som har en hastighet på 300 Mbit/s og koster 799 per måned, er valget for de som trenger veldig raskt internett og ønsker maksimal utnyttelse av farten til 5G-telefonen.

Selv om Frihet-abonnementene har fri bruk av data reduseres farten til 3 Mbit/s dersom du når 100GB bruk i løpet av måneden. Dette er vanligvis fortsatt en akseptabel hastighet for de fleste, men dersom man trenger det kan hastigheten gjenopprettes mot betaling i Telenor-appen. Farten er forøvrig ikke garantert, men er maksimumshastigheten som du kan forvente deg med abonnementet under optimale forhold på nettverket.

Frihet-abonnementene forutsetter en bindingstid på 24 måneder. Du kan få datakort og Tvilling-SIM som tilleggstjenester for 99 kroner per måned.

Flyt – ubegrenset hastighet, begrenset data

Telenor Bedrift Flyt

Dersom hastighet er viktig kan flyt være det rette abonnementet for bedriften din. Med Flyt får du nemlig ubegrenset hastighet, mens du selv velger hvor mye data du ønsker å bruke. Du har følgende datapakker å velge mellom i Flyt-abonnement:

  • Flyt S, med 3 GB per måned til 349 kroner. 3 GB ekstra data legges til for 99 kroner.
  • Flyt M 10 GB data per måned til 499 kroner. 10 ekstra data legges til for 99 kroner.
  • Flyt M+ 30 GB data per måned til 599 kroner. 15 ekstra data legges til for 99 kroner.
  • Flyt L 50 GB data per måned til 699 kroner. 20 GB ekstra data legges til for 99 kroner.

Alle Flyt abonnementer inkluderer fri bruk av tale og SMS. Hvis du feilberegner databruken din og slipper opp for data får du automatisk påfyll med en datapakke som koster 99 kroner. Data som er til overs blir lagt til i den neste måneden. Ekstra datakort er inkludert i alle untatt den minste Flyt-pakken.

Kundestøtte

Telenor har et solid navn i markedet, og tilbyr god kundestøtte for bedrifter. Kundestøtten er alltid åpen, og er tilgjengelig på telefon og chat. Telenor har også et serviceteam med spesiell fokus på små og mellomstore bedrifter.

Alle data behandles konfidensielt og krypteres over en sikker tilkobling.

  Få tilbud