Sikkerhetstjenester på bedriftsabonnement

Sikkerhetstjenester på bedriftsabonnement

Et digitalt angrep kan ha alvorlige konsekvenser for en bedrift, og i verste fall føre til økonomisk ruin eller til og med nedleggelse av virksomheten. Derfor er det avgjørende å ta digitale trusler på alvor og implementere effektive beskyttelsestiltak.

Det er dessverre slik at mange bedrifter først innser viktigheten av å beskytte seg mot slike trusler når skaden allerede er skjedd, og kostnadene er blitt uoverkommelige. Derfor er det nødvendig å være proaktiv og ta forholdsregler før et angrep finner sted, heller enn å reagere etterpå når skaden allerede er gjort.

Her får du en komplett oversikt over farene dagens bedrifter står ovenfor og sikkerhetstjenester som din bedrift bør ha inkludert i mobilabonnementet til bedriften.

Hørt om direktørsvindel?

Direktørsvindel er en vanlig svindelmetode som betyr at svindlere utgir seg for å være en autoritetsperson i en bedrift, for eksempel daglig leder, og deretter ber en ansatt om å betale en faktura eller utføre en pengeoverføring i all hast. Ofte retter de henvendelsen mot en ansatt med økonomisk ansvar.

Typisk vil de kriminelle forsøke å lure ansatte via e-post. De skaffer seg informasjon som de deretter bruker til å manipulere ansatte til å utføre en betaling basert på en falsk faktura, eller til å endre kontoinformasjonen på en eksisterende faktura.

Dette kan oppnås ved å kompromittere bedriftens e-postsystem gjennom phishing, ved å forfalske e-postadresser som ligner på bedriftens offisielle adresse, eller ved å distribuere skadelig programvare som gir dem tilgang til bedriftens e-postkontoer.

Mange rammes av fakturasvindel

Fakturasvindel er en metode der svindlere sender ut fakturaer for ekte tjenester eller produkter, men med svindlernes kontonummer eller en lenke for betaling. De forsøker å skape stress hos offeret og benytter tidspress som et virkemiddel.

Det er lett å falle i denne fellen. Svindlerne sender ut disse e-postene til et stort antall mottakere og misbruker navnene til kjente merkevarer, noe som øker sjansen for at de treffer på noen som har et eksisterende kundeforhold hos den aktuelle aktøren.

Fakturasvindel forekommer ofte samtidig med periodene der bedrifter vanligvis sender ut fakturaer til sine kunder.

Phishing

Phishing er blant de mest effektive digitale svindelmetodene og dessverre et stadig voksende problem. Hensikten er å manipulere offeret til å utføre handlinger som svindleren kan utnytte for å nå sine mål.

I sin essens innebærer phishing sosial manipulasjon der en ondsinnet aktør forsøker å overtale deg til å utføre en handling, for eksempel å åpne et vedlegg i en e-post eller klikke på en lenke.

Målet med denne typen svindel er vanligvis å få mottakeren til å gi fra seg sensitive opplysninger eller å installere skadelig programvare, enten ved å klikke på lenker eller vedlegg i e-posten.

ID-tyveri

Identitetstyveri er når noen urettmessig bruker identifikasjonsbevis eller personopplysninger til en person for å utføre svindel, bedrageri eller annen kriminell aktivitet. Ifølge en undersøkelse utført av Skatteetaten og NorSIS, har mer enn 150 000 nordmenn vært utsatt for identitetstyveri de siste to årene.

Oppnå maks sikkerhet med mobilabonnement for bedrift

Med fremveksten av ny mobilteknologi oppstår stadig nye behov og muligheter. Dette er både fascinerende og motiverende, men det fører dessverre også til nye trusler og risikoer.

Det er derfor avgjørende at nye mobilabonnement utvikles i tråd med teknologiens fremgang, slik at du kan bruke mobilen din trygt og uten begrensninger. Å tilpasse seg den stadig skiftende teknologiske landskapet bidrar til å sikre en trygg og pålitelig mobilopplevelse for alle brukere.

Her er noen vanlige sikkerhetstjenester inkludert i dagens bedriftsabonnement:

  • Et innovativt mobilabonnement med innebygd sikkerhetsfilter kan fungere som en effektiv barriere som stopper deg før du risikerer å besøke en falsk eller infisert nettside. Et eksempel på dette er Nettvern+ fra Telenor, et forsterket sikkerhetsfilter som er integrert i deres nettverk. Dette filteret arbeider aktivt for å hindre målrettede svindelangrep og sikrer en tryggere digital opplevelse for brukerne.
  • Hvis du blir oppringt av svindlere eller telefonselgere, kan du få direkte svindelvarsler rett på mobilen din. For eksempel vil appen «Se Hvem» gi deg full kontroll over hvem som forsøker å kontakte deg. Med denne appen kan du trygt navigere gjennom anrop og identifisere potensielle trusler før du svarer.
  • I tilfelle uhellet skulle skje, er det også betryggende å vite hvor og hvordan du kan få profesjonell hjelp og støtte. En slik ressurs er for eksempel «Nettslett», en tjeneste som tilbyr advokatbistand i tilfeller der du blir utsatt for netthets eller opplever at privat innhold blir delt på nettet uten din tillatelse.

Ofte stilte spørsmål

Finnes det virusprogram for Android-telefoner?

For å beskytte seg mot virus er det beste å hindre infisering fra starten av. Derfor er et pålitelig antivirusprogram for Android-telefoner avgjørende. Telefoner utgjør attraktive mål for hackere, da de ofte brukes til å få tilgang til kontoer i sosiale medier, mail, nettbank og annen sensitiv informasjon.

Hvordan vet jeg om jeg har virus på telefonen?

Vær oppmerksom på tegn på malware: økt databruk, appkrasjer, irriterende reklame, høye regninger, raskt tømmende batteri, ukjente apper. Beskytt telefonen din med antivirusprogrammer.

Har Apple antivirus?

macOS er utstyrt med XProtect, en innebygd antivirusteknologi designet for signaturbasert identifisering og fjerning av skadelig programvare. Denne funksjonen bidrar til å beskytte Mac-datamaskiner mot ulike former for cybertrusler, og gir brukere en ekstra trygghet mens de surfer på nettet og bruker forskjellige applikasjoner.

Hva betyr «Sikker bruk»?

Med Sikker Bruk blir mobilbruken tryggere for barn ved å blokkere uønskede samtaler og SMS. Tjenesten er kostnadsfri og automatisk inkludert i alle abonnement for brukere under 18 år.

IMG_2161 (1)

«Vårt mål er å hjelpe deg og din bedrift med å finne riktig og kostnadsbesparende mobilabonnement»

Har du noen spørsmål?

Vi besvarer gjerne dine spørsmål dersom det er noe du lurer på. 

Følg oss

Kom i gang her! Tar maks 1 min

Spørsmål og svar

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.

Kom i gang her! Det tar maks 1 min

Før du går...

La oss ringe deg, slik at du får det beste tilbudet fra flere operatører!

Ved å sende skjemaet godtar du at Bedriftsabonnement skal kunne gi meg et personlig tilbud, og at leverandøren behandler mine persondata basert på mine valg