Telia Bedriftsabonnement

Bedriftsabonnement

Generell informasjon om Telia

Kontaktinformasjon
Selskap
Telia Norge AS
Adresse
Sandakerveien 140, 0484 Oslo
Telefon
92 40 50 51
Kundeservice
www.telia.no/bedrift/kundeservice

For mange nordmenn var Netcom en kjent og god leverandør av mobiltelefon tjenester og en av de største og viktigste utfordrerne til Telenor. I 2016 endret de navn til Telia. Siden Telia fikk konsesjonen sin i 1991 og lanserte tjenestene sine kommersielt i 1993, har de bidratt til åpen og god priskonkurranse i det Norske mobilmarkedet.Telia holder til i Nydalen i Oslo eies av telegiganten TeliaSonera. Dette er et av de største mobilselskapene i Norden, og opererer andre steder i Europa og i Asia. I Norge har Telia har flere søsterselskaper som også eies av TeliaSonera. Dette er kjente merkenavn for nordmenn flest, og de er Tele2, MyCall, Chess og OneCall. Alle disse selskapene, inkludert Telia, gir TeliaSonera en markedsandel på ca 25% av det norske mobiltelefonmarkedet.

Nett og dekning

Telia tilbyr det nest største telenettet i Norge, og har god dekning. Flere leverandører tilbyr mobiltelefonitjenester og dekning gjennom Telia sitt mobilnett. Her finner man en oversikt over dekningen til Telia-nettet. Bedriftskundene til Telia kan som andre leverandører bruke abonnementene sine i EU, EØS og Storbritannia

Telia Bedriftsnett

Bedriftskatalog, sentralbord og besøksregistrering

Telia Bedriftsnett tilbyr en rekke gode tjenester som skal forenkle og effektivisere telefon og mobilbruk for bedrifter i Norge. En av tjenestene abonnementene kommer med er en bedriftskatalog som gir full oversikt over alle samtaler, telefonkøer og brukergrupper. Bedriftskatalogen gjør det også enkelt å få oversikt og tilgang til alle organisasjonens ansatte og samarbeidspartnere. I katalogen kan man søke på navn, funksjoner og ferdigheter.

Telias bedriftskatalog kan synkroniseres med Microsoft Active Directory og andre kalender-løsninger, som gjør det enkelt å ha oversikt og kontroll på de ansatte person i organisasjonen. Bedriftskatalogen er tilgjengelig både fra sentralbordet og fra den mobile appen til Telia.

Telia Bedriftsnett tilbyr et brukervennlig og personlig sentralbord med alle de viktigste sentralbord funksjonene på markedet, og som er skreddersydd til bruk på mobiltelefoner. Løsningen er tilpasset brukere med mange innkommende samtaler, og gjør det enkelt å holde oversikt og styre køer. Gjennom sentralbordet kan man også sende gruppe – SMSer direkte. IP-telefoni er også integrert slik at man kan ringe med PC over internett. Telia Bedriftsnett inkluderer automatisk nummeroppslag fra opplysningen så brukeren kan se hvem som ringer, og legge til notater for bedre oppfølging. Sentralbordet har også en loggfunksjon som kan vise viktig informasjon slik som regnskapsinformasjon og kartplassering for den som ringer inn.
Det finnes også en egen besøk registreringsmodul fra Telia Bedriftsnett. Her får bedriften enkelt oversikt over alle besøkende på en eller flere lokasjoner. Brukerne blir automatisk varslet via SMS så snart den besøkende ankommer og registrerer seg. Systemet kan også brukes til å skrive ut besøkskort og registrere parkering.

Bedriftsnett Appen – sentralbordet i lomma

Bedriftsnett appen er en sentral del av Telia Bedriftsnett og enabler de ansatte til å oppdatere tilgjengelighet og status, og tilgang til viktige sentralbordfunksjoner rett fra telefonen. Brukeren kan også lage snarveier og hurtigvalg for at appen skal være så skreddersydd som mulig.

Integrasjoner og IP-telefoni

Telia Bedriftsnett tilrettelegger for å samle all kommunikasjonen din på ett sted med nyttige integrasjoner til for eksempel Microsoft Active Directory (AD), Microsoft Exchange, Office 365, Microsoft Teams, Google kalender, Microsoft Skype for Business, SIP-Trunk, IP Telefoni, One Number, Telefonens kalender.

Dette gjør det mulig for sentralbordet å samle informasjon om status i kalender. Med One Number har den ansatte også tilgang til fasttelefonen via mobiltelefonen sin, slik at man kan være andre steder enn på kontoret.

Kundetilfredshet

Landskapsbilde av fjell, fjord og landsby i Norge

Telia Bedriftsnett satser stort på fornøyde kunder, og brukerne av bedriftsnettet har tilgang til en tjeneste som kalles “kundetilfredshet”. Denne tjenesten muliggjør bedriften å motta tilbakemeldinger fra kunder om produkter og tjenester. Disse undersøkelsene kan skreddersys, og sendes ut automatisk via gruppe – SMS, og man kan enkelt se resultatene fortløpende i nettløsningen.

Abonnement og priser

Telia Bedriftsnett tilbyr en rekke forskjellige abonnement å velge mellom. Hovedforskjellen ligger mellom det ubegrensede abonnementet som får en viss reduksjon i hastigheten ved stor bruk, og de begrensede abonnementene der du har begrenset data, men full hastighet. De begrensede abonnementene representerer også naturligvis en innsparingsmulighet for de som har et begrenset behov for mobildata.

mobilmast

Kundestøtte

Telia Bedriftsnett tilbyr lengre åpningstider på kundeservicen enn andre tilbydere i bransjen. Kundeservicen til Telia er tilgjengelig via chat for Bedriftsnett-tjenestene mellom 08:00-20:00 på hverdager, 09:00-17:00 på lørdager og 10:00-15:00 på søndager. Kundeservicen er også tilgjengelig på telefon og via kontaktskjemaer dersom man kontakter de utenfor åpningstiden. I tillegg finner man også svar på mange av de vanligste spørsmålene på nettsidene til Telia.

Få tilbud av flere operatører her!

Kom i gang her! Tar maks 1 min

Spørsmål og svar

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.