Kontaktinformasjon

Telia Bedriftsabonnement

Bakgrunnsinformasjon om Telia

Telia ble først introdusert i det norske markedet under navnet Netcom, men har siden navneskiftet i 2016 gått under navnet Telia. Det var Telia (Netcom) som kom inn i det norske markedet som den første konkurrenten til Telenor. Vi kan derfor takke Telia for de store prisreduksjonene siden Telia fikk konsesjonen sin i 1993.

Telia, som har hovedkontoret sitt på Nydalen i Oslo eies av mobiltelefoni-giganten TeliaSonera. Dette er ett av nordens dominerende mobiltelefoni-selskap. I tillegg driver selskapet også andre steder i Europa og i Asia.

Telia har flere søsterselskaper i Norge som også eies av TeliaSonera. Disse inkluderer Tele2, OneCall, MyCall og Chess. Samlet gir disse selskapene TeliaSonera en markedsandel på rundt en fjerdedel av det norske mobiltelefonimarkedet.

Nett og dekning

Nettet til Telia er det nest største i landet, og har god dekning. Det brukes også av en rekke andre leverandører av mobiltelefonitjenester. Du finner en oversikt over dekningen til Telia-nettet her. Som bedriftskunde hos Telia har du også muligheten til å bruke abonnementet ditt i EU, EØS og Storbritannia.

Telia Bedriftsnett

Bedriftskatalog, sentralbord og besøksregistrering

Telia Bedriftsnett kommer med en inkludert bedriftskatalog som gir full oversikt over alle samtaler, køer og grupper, og gjør det lett. Bedriftskatalogen er også en snarvei til til alle organisasjonens ansatte og samarbeidspartnere. Den kan brukes til å søke på navn, funksjon og ferdigheter. Du kan også se historikk på tidligere samtaler.

Det er mulig å importere eller legge til eksterne kontakter. I tillegg kan bedriftskatalogen synkroniseres med Microsoft Active Directory og andre kalender-løsninger, slik at det er lett å holde styr på tilgjengeligheten til enhver person i organisasjonen. Bedriftskatalogen er tilgjengelig både fra sentralbordet og fra den mobile appen.

Sentralbord-funksjonaliteten til Telia Bedriftsnett er et brukervennlig personlig sentralbord med alle viktige sentralbordfunksjoner, og som er designet for bruk på mobiltelefoner. Løsningen er perfekt tilpasset brukere med mange innkommende samtaler. Den gir et klart overblikk over køer og grupper, og lar deg logge brukere inn og ut av køer ettersom det trengs.

Det er mulig å sende ut SMS til en gruppe direkte fra sentralbordet. IP-telefoni er også integrert slik at man kan ringe med IP telefon direkte fra en PC ved hjelp av headset. Automatisk nummeroppslag fra opplysningen gjør at man umiddelbart kan se hvem som ringer, og eventuelt legge til notater på den som ringer for bedre oppfølging. Sentralbordet kan også vise en logg over tidligere samtaler og annen viktig informasjon slik som regnskapsinformasjon og kartplassering for den som ringer.

Med besøksregistreringsmodulen får bedriften enkelt full oversikt over alle besøkende på en eller flere lokasjoner. Den som venter besøk blir varslet automatisk via SMS så snart som den besøkende ankommer og registrerer seg selv. Systemet kan til og med skrive ut besøkskort og registrere parkering.

Bedriftsnett Appen – sentralbordet i lomma

Bedriftsnett appen er en sentral del av Telia Bedriftsnett. Denne appen lar de ansatte oppdatere tilgjengelighet rett fra mobiltelefonen, samtidig som den gir medarbeiderne tilgang til viktige sentralbordfunksjoner rett fra mobiltelefonen. Brukeren kan i stor grad justere snarveier og hurtigvalg for at appen skal være mest mulig brukervennlig.

Integrasjoner og IP-telefoni

Telia Bedriftsnett lar deg samle all kommunikasjonen din på ett sted ved hjelp av en rekke nyttige integrasjoner inkludert Microsoft Active Directory (AD), Microsoft Exchange, Office 365, Microsoft Teams, Google kalender, Microsoft Skype for Business, SIP-Trunk, IP Telefoni, One Number, Telefonens kalender.

Disse integrasjonene gjør det for eksempel mulig for sentralbordet å automatisk innhente informasjon om hvem som er tilgjengelige fra en kalender, slik at de ansatte slipper å legge inn denne informasjonen manuelt i systemet. Med One Number har den ansatte også tilgang til fasttelefonen via mobiltelefonen sin, slik at man ikke er bundet til kontorplassen. Tjenesten kan også brukes til å ringe via mobiltelefonen fra et fastnummer slik at den man ringer ikke får tilgang til mobilnummeret man ringer fra.

Kundetilfredshet

En av tjenestene kunder av Telia Bedriftsnett har tilgang til kalles “kundetilfredshet”. Dette er en tjeneste som hjelper bedriften med å få tilbakemelding fra kunder om produkter og tjenester. Undersøkelsene kan tilpasses, og sendes ut automatisk via SMS slik at administrasjonen er enkel. Resultatene presenteres fortløpende i webløsningen.

Abonnement og priser

Telia har en rekke forskjellige abonnement å velge mellom. Hovedforskjellen ligger mellom det ubegrensede abonnementet som får en viss reduksjon i hastigheten ved stor bruk, og de begrensede abonnementene der du har begrenset data, men full hastighet. De begrensede abonnementene representerer også naturligvis en innsparingsmulighet for de som har et begrenset behov for mobildata.

Telia Ubegrenset

Når ansatte overskrider begrensningene for dataforbruk på abonnementene sine kan det fort bli dyrt. I tillegg kan unødvendig arbeid i forbindelse med administrasjon av mobilabonnement også vise seg å bli kostbart i form av bortkastet tid og tapt produktivitet. For mange bedrifter er potensialet for å unngå tapt produktivitet mer enn grunn nok til å velge mobilabonnement med ubegrenset bruk av data.

Med Telia Ubegrenset abonnementet vil de ansatte ha ubegrenset bruk av tale, SMS og data. Farten vil forbli fri (opptil 300 Mbit/s) helt til du har brukt 100 GB. Dersom bruken din overstiger 100 GB i en måned vil hastigheten reduseres til 3 Mbit/s for resten av måneden.

Abonnementet gjelder både i Norge, inkludert på 5G-nettet der det er tilgjengelig dersom utstyret ditt støtter 5G. Abonnementet gjelder også i EU/EØS, Storbritannia og Sveits, men her er bruken av data begrenset til 30 GB. Dersom du overskrider denne grensen vil dette koste deg 4 øre per MB.

Telia Ubegrenset-abonnementet koster 599,- per måned, og forutsetter en avtale på 24 måneder.

Telia Dobbel abonnement med begrenset data

Med Telia Dobbel abonnement kan du selv velge hvor mye data du trenger slik at du ikke trenger å betale ekstra for data du ikke bruker. All Data du kjøper kommer med fri fart, fri tale og fri bruk av SMS. Abonnementene inkluderer data rollover, slik at data som ikke brukes i en måned overføres til i den neste måneden. Du kan også doble datamengden din for 99,- kr.

Du kan også bruke Telia Dobbel abonnementene i EU/EØS, Storbritannia og Sveits på lik linje med slik du bruker dem hjemme i Norge. Abonnementet gir også tilgang til 5G nettet dersom det er utviklet i det aktuelle området og dersom mobiltelefonen din støtter det. Prisene på de forskjellige Telia Dobbel-abonnementene som er oppgitt under er oppgitt uten merverdiavgift, og forutsetter at du godtar en bindingstid på 24 måneder.

  • Telia Dobbel 15 GB til kr 499,- per måned
  • Telia Dobbel 6 GB til kr 399,- per måned
  • Telia Dobbel 2 GB til kr 299,- per måned

Kundestøtte

Når det gjelder kundestøtte så er det tydelig at Telia har forstått at det slett ikke er alle bedrifter som kun er travle innen vanlig arbeidstid. Kundestøtten til Telia er tilgjengelig via chat for Bedriftsnett-tjenestene mellom 08:00-20:00 på hverdager, 09:00-17:00 på lørdager og 10:00-15:00 på søndager. Man kan også ringe kundestøtten, eller bruke kontaktskjemaet dersom man trenger å kontakte kundestøtten utenfor åpningstiden. I tillegg finner man også svar på mange av de vanligste spørsmålene på nettsidene til Telia.

Alle data behandles konfidensielt og krypteres over en sikker tilkobling.

  Få tilbud