Kontaktinformasjon

Talkmore Bedriftsabonnement

Bakgrunnsinformasjon om Talkmore

Siden selskapet ble startet i 2004 har fokusen til Talkmore vært på å tilby enkle og ærlige tjenester til lave priser. Talkmore, som har sitt hovedkontor i Oslo har, siden de ble oppkjøpt i 2007, vært heleid av Telenor.

Telenor, som i dag kontrollerer rundt halvparten av det norske markedet for mobiltelefoni, kjøpte Talkmore blant annet for å styrke sin posisjon innenfor lavprissegmentet. I 2020 beveget Talkmore seg også inn i markedet for strøm. I tillegg fusjonerte Dipper med Talkmore i 2021. Resultatet ble Talkmore bedrift som fokuserer på å levere enkle lavpris-abonnement i bedriftsmarkedet.

Nett og dekning

Talkmore er ett av flere mobilselskaper som baserer tjenestene sine på nettet til Telenor. Det er Telenor som har det best utviklede mobilnettet i Norge. Dekningskartet for Telenor-nettet i Norge finner du her.

For bedriftskunder hos Talkmore betyr dette at de med et Talkmore-abonnement kan nyte den gode Telenor-dekningen, samtidig som de får kundestøtten og de forskjellige løsningene du har å velge mellom som kunde fra Talkmore. Talkmore sine bedriftskunder kan også bruke abonnementet sitt i EU/EØS på uten ekstra kostnader.

Talkmore Bedriftsnett

Bedriftsnett fra Talkmore gir små og mellomstore bedrifter et mobilt sentralbord som er tilpasset for å forenkle arbeidshverdagen for små- og mellomstore bedrifter. Tjenesten har hverken etableringskostnader eller bindingstid, og koster kun 29 kroner i måneden per ansatt.

Standard tjenester for bedriftsnett

Med Bedriftsnett appen fra Talkmore blir det lettere å holde styr på tilgjengeligheten til de ansatte. Enhver ansatt kan enkelt og greit stille inn statusen i appen sin slik at andre i bedriften til enhver tid kan være oppdatert på hvem som er tilgjengelige på telefon.

Appen kan også brukes til å sette over samtaler ved hjelp av bedriftskatalogen. Den ansatte kan også velge å logge seg på og styre en eller flere samtalekøer for bedriften. Det er mulig å sette opp svargrupper basert på ansvar eller kompetanse slik at det blir lettere å finne en person som er kvalifisert til å hjelpe innringeren.

Talkmore bedriftsnett-systemet har avanserte administrasjonsverktøy som blant annet kan brukes til å opprette tastevalgs-menyer og lese inn talemeldinger med informasjon om åpningstider eller annen relevant informasjon til de som ringer.

Bedriftsnett-løsningen har sterk fokus på brukervennlighet. Det tar derfor ikke lang tid å sette opp sentralbordet. I tillegg er behovet for administrasjon og opplæring minimalt. Så snart løsningen er etablert har de ansatte like god tilgang og fleksibilitet enten de sitter på kontoret, jobber hjemmefra, eller er ute og reiser.

Når ansatte skal ringe ut kan det noen ganger være formålstjenlig å unngå å gi den man ringer tilgang til mobilnummeret eller direkte nummeret til den ansatte. I slike tilfeller er det nyttig å ha muligheten til å velge visningsnummer, slik at den man ringer til for eksempel kun har mulighet til å se hovednummeret til bedriften.

Tilleggstjenester

I tillegg til Talkmore sine standardtjenester ovenfor finnes det også en rekke interessante tilleggstjenester som mange kunder kan ha god nytte av. En av disse er Talkmore sin Køtavle, som gir bedre oversikt for de som håndterer innkommende trafikk køtavlen koster 99,–/mnd. for hele bedriften.

VIP-listen er en annen nyttig tilleggstjeneste. Med VIP-listen har du muligheten til å lettere prioritere de samtalene som er viktigere for bedriften, og sende disse direkte til rette vedkommende i bedriften. VIP-liste tjenesten koster 99,–/mnd. for hele bedriften.

Automatisk synkronisering av tilgjengelighetsstatus via kalender er en tilleggstjeneste som lar systemet automatisk oppdatere tilgjengeligheten til den enkelte basert på denne personen sin kalender, for eksempel i Outlook. Dette er en tilleggstjeneste som kommer uten ekstra kostnader for brukeren.

Med Web-basert sentralbord vil de som trenger det ha full tilgang til å administrere Talkmore Bedriftsnett via en nettleser. Denne tilleggstjenesten koster 129,–/mnd. for hele bedriften. Med en tilleggsbetaling på kr 99 per måned har hele bedriften også tilgang til telekonferanser med inntil 10 deltakere.

Andre nyttige integrasjoner som er tilgjengelige er det automatiske nummeroppslaget fra Gulesider som automatisk forteller deg hvem som ringer. Talkmore Bedriftsnett kan også integreres med bedriften sitt CRM system med alle mulige typer informasjon som relatert til innkommende samtaler.

Abonnement og priser

Med bedriftsabonnement hos Talkmore har bedriftskunder muligheten til å velge mellom i hovedsak tre ulike typer abonnementer. Disse er Løpende abonnement der du betaler for det du bruker, abonnementer med begrenset data, og abonnementer med ubegrenset data og tale. Alle abonnementene fra Talkmore kan også brukes uten ekstra kostnader dersom man reiser i EU/EØS området.

Løpende abonnement

Det løpende abonnementet til Talkmore har en veldig lav månedsavgift på kr 39,-. Deretter betaler du for den faktiske bruken din i henhold til fastsatte priser. Disse inkluderer en startpris på 49 øre, en minuttpris på 49 øre, en SMS/MMS-pris på 49 øre, og 99 øre per MB for mobildata. alle disse prisene ekskluderer mva. Dette abonnementet svarer seg for de som ringer og sender SMS lite, og som nesten ikke benytter seg av mobildata.

Abonnement med begrenset data

For de som bruker telefonen mye, men ikke trenger veldig mye data kan et abonnement med begrenset data være passende. Disse abonnementene inkluderer fri bruk av tale og meldinger. De inkluderer også fri rollover, slik at data som ikke brukes i inneværende måned fortsatt kan brukes i måneden etter. Hvor mye data man får kommer an på hvilket av de følgende abonnementene man velger

  • 2 GB til kr 199,-
  • 5 GB til kr 249,-
  • 10 GB til kr 299,-
  • 15 GB til kr 349,-

Ubegrensede abonnement

Med ubegrensede abonnement fra Talkmore har de ansatte full frihet til å bruke både telefon og data så mye som de trenger. Dette abonnementet kommer med ubegrenset bruk av både telefon, SMS/MMS og mobildata. Abonnementene i denne kategorien begrenses på hastigheten til dataoverføringen, og finnes i valgene under.

  • Normal 10Mbit/s til kr 499/mnd
  • Rask 100Mbit/s til kr 549/mnd
  • Maksimal 300Mbit/s til kr 749/mnd

Selv om abonnementene gir ubegrenset bruk begrenses hastigheten fra hastighetene som beskrevet over, og går ned til 3 Mbit/s dersom forbruket ditt av mobildata overstiger 100 GB i løpet av måneden.

Kundestøtte

Talkmore har kundestøtte som er tilgjengelig 6 dager i uken, og man kan velge mellom forskjellige typer kundestøtte. Chat er tilgjengelig Mandag-Fredag mellom 08:00 og 16:00. På lørdagen er chat tilgjengelig mellom 10:00 og 13:30. Åpningstidene for kundestøtte på telefon er mellom 08:00 og 00:17 og på hverdager, og mellom 10:00 og 14:00 på Lørdager.

Alle data behandles konfidensielt og krypteres over en sikker tilkobling.

  Få tilbud