Talkmore Bedriftsabonnement

Bedriftsabonnement

Generell informasjon om Talkmore

Kontaktinformasjon
Selskap
Talkmore AS
Adresse
Karvesvingen 5, 0579 Oslo
Telefon
915 09 915
Kundeservice
talkmore.no/kundesenter

Talkmore ble startet i 2004 og har fokusert på å tilby enkle og gode mobiltjenester til gode priser. Selskapet har hovedkontor i Oslo, og i 2007 ble de kjøpt opp av Telenor.

Talkmore ble kjøpt av Telenor da de forstod at dette var en god måte å penetrere det stadig voksende lavprissegmentet i telebransjen. I 2020 kastet Talkmore seg inn i strømmarkedet og har etablert som en god og seriøs aktør i bransjen. I mars 2021 valgte Talkmore og Dipper og fusjonere, og Dipper endret da navn til Talkmore Bedrift. Talkmore Bedrift har nå som strategi å tilby garantert Telenordekning til gode priser til det norske bedriftsmarkedet.

Nett og dekning

Siden Talkmore er 100% eid av Telenor tilbyr de også dekning og tjenestene på Telenor sitt mobilnett. I Norge er det Telenor som har det beste utviklede mobilnettet. Se her for dekningskartet for Telenor-nettet i Norge.Bedriftskundene til Talkmore kan nyte godt av den gode Telenor-dekningen, og samtidig benytte seg av kundestøtten samt de mulighetene, og løsningene man kan velge mellom som kunde av Talkmore. Talkmore Bedrift er den eneste operatøren i Norge som lar sine kunder «roame» fritt i hele Europa, og ikke bare i EU/EØS.

Talkmore Bedriftsnett

Talkmore Bedriftsnett, er etter sammenslåingen med Dipper, en av de største og mest fleksible på mobile bedriftsløsninger for SMB markedet i Norge. Bedriftsnett fra Talkmore gir små og mellomstore bedrifter et mobilt sentralbord som er tilpasset for å effektivisere hverdagen til bedriftene som benytter seg av dette. Tjenesten mobilt sentralbord har ikke bindingstid eller etableringskostnader. Denne tjenesten har en lav månedspris som gjenspeiler de lave og gode prisene til Talkmore Bedrift, og her får man både tastevalg, kø, svargrupper og et hovednummer til kun 29 kr per måned per ansatt.

Standard tjenester for bedriftsnett

Talkmore Bedriftsnett tilbyr sine brukere en egen mobil app som gjør det lettere å holde styr på tilgjengeligheten til brukere av tjenesten. Enhver ansatt kan enkelt velge status i appen slik at andre i selskapet kan vite hvem som er tilgjengelige på telefon. Bedriftsnettappen kan også brukes til å sette over samtaler ved hjelp av bedriftskatalogen. Her kan brukerne enkelt logge seg på og styre en eller flere samtalekøer for bedriftens telefonsamtaler. Appen tilbyr også muligheten til å etablere svargrupper basert på de ansattes ansvar eller kompetanse, som da styrer innringeren til å riktig ansatt som er kvalifisert til å hjelpe med henvendelsen.Bedriftsnett fra Talkmore tilbyr avanserte administrasjonsverktøy som brukes til å opprette tastevalgs-menyer og til å lese inn talemeldinger med informasjon om åpningstider eller annen relevant informasjon som selskapet finner nyttig å dele. Løsningen fra Talkmore Bedriftsnett har siden etableringen hatt mye fokus på brukervennlighet og at det skal være enkelt å forstå. På grunn av enkeltheten i bedriftsnettet slipper du å ha en IT geni for å gjøre endringer eller sette det opp. Når tjenesten er satt opp og konfigurert har alle brukere god tilgang og fleksibilitet hvor enn de befinner seg i Norge eller i utlandet.Talkmore Bedriftsnett tilbyr også muligheten for at man velger hvilket nummer som skal vises på mottakerens telefon. Det er mange grunner og situasjoner til hvorfor det kan være nyttig å ha muligheten til å velge visningsnummer, slik at man for eksempel kun har mulighet til å se hovednummeret til bedriften.

Tilleggstjenester

Talkmore tilbyr en rekke smarte tilleggstjenester i tillegg til sine standard tjenester. Køavtale fra Talkmore Bedrift, gir en bedre oversikt for de ansatte som håndterer innkommende trafikk i bedriften, og har en fast lav månedspris for hele bedriften, og ikke per bedriftsabonnement. En annen tilleggstjeneste fra Bedriftsnett er VIP-listen. Med VIP-listen kan bedriften lettere prioritere de samtalene som er viktigere for bedriften, og videresende de direkte til rette vedkommende i selskapet. Tjenesten har en fast, lav månedspris for hele bedriften, og ikke per bedriftsabonnement. Automatisk synkronisering til kalender er en tilleggstjeneste som lar Talkmore Bedriftsnett automatisk oppdatere tilgjengeligheten og status til de forskjellige brukerne ut fra ledighet i kalenderen, for eksempel i Outlook. Automatisk synkronisering er en gratis tilleggstjeneste fra Talkmore Bedriftsnett.Det er flere tilleggstjenester gjennom Bedriftsnett, og med Web-basert sentralbord har man muligheten til at forskjellige brukere kan administrere Talkmore Bedriftsnett via en nettleser på pc. Denne tilleggstjenesten har en fast, lav månedspris for hele bedriften, og en enkel ekstra kostnad per bedriftsabonnement som skal ha muligheten til dette.Talkmore Bedriftsnett tilbyr også muligheter som “se hvem som ringer” gjennom en integrasjon med det automatiske nummeroppslaget fra Gulesider. Talkmore Bedriftsnett kan også integreres med bedriften sitt CRM system som kan hente ut og klargjøre forskjellige typer informasjon som er relatert til innkommende samtaler.

Abonnement og priser

mann i dress snakker i en mobiltelefon

Talkmore Bedrift tilbyr forskjellige bedriftsabonnement som skal passe den enkelte bruker. Her tilbyr Talkmore løpende abonnement der bedriften betaler for det de bruker. Hos Talkmore finner du både abonnement med begrenset data, men også ubegrenset. Det som er fint med pakkene mellom 2GB-20GB er at det kun er en 50 lapp opp eller ned. Slik kan du oppgradere pakken din kun for 50kr, noe som er mye rimeligere enn å kjøpe dyre datapakker. Dette skjer fra samme dag.

Kundestøtte

mobilabonnement som åpner for bruk i eu og eøs

Talkmore sin kundeservice er tilgjengelig 6 dager i uken, og man kan velge mellom forskjellige typer kundestøtte som Chat og telefon. Chat er åpen Mandag-Fredag mellom 08:00 og 16:00, og lørdager er mellom 10:00 og 13:30. Åpningstidene for kundeservice på telefon er mellom 08:00 og 00:17 og på hverdager, og mellom 10:00 og 14:00 på lørdager.

Få tilbud av flere operatører her!

Kom i gang her! Tar maks 1 min

Spørsmål og svar

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.