Kontaktinformasjon
  • Selskap

    Unifon AS
  • Adresse

    Vestre Strandgate 27, 4611 Kristiansand S
  • Telefon

  • Kundeservice

  • Åpningstider

    Døgnåpen vakttelefon

Unifon Bedriftsabonnement

Bakgrunnsinformasjon om Unifon

Unifon, som har sine hovedkontor i Oslo startet driften i 2004. Nå har selskapet allerede utvidet driften med regionkontorer i Kristiansand, Bergen og Stavanger. Unifon har en klar fokus på bedriftsmarkedet, og tilbyr tjenester som er fleksible og tilpasset bedrifter av alle størrelser. Med totalt 10 000 bedriftskunder og 40 000 abonnementer i bedriftsmarkedet regnes Unifon i dag som en av de viktigste utfordrerne i det norske bedriftsmarkedet for telefonitjenester.

Nett og dekning

Unifon sine tjenester leveres via Telenor sitt mobilnett, som for tiden regnes som det best utbygde nettet i landet. Sjekk dekningskartet for Telenor-nettet i Norge for å finne ut hvor godt netter er utbygd der du bor.

I tillegg til at Unifon sine kunder kan bruke verdens raskeste mobilnett her hjemme i Norge på lik linje med Telenor sine egne kunder, har Unifon sine bedriftskunder i tillegg muligheten til å benytte abonnementet sitt også på reiser i EU/EØS uten at dette innebærer ekstra kostnader.

Bedriftsnett

For bedriftskundene sine tilbyr Unifon en komplett skybasert løsning som inkluderer  en sentralbordløsning og en mobil app som gjør det mulig å bruke og administrere løsningen hvor som helst. Den skybaserte bedriftsnett-løsningen fra Unifon kan tilpasses bedriften sine spesifikke behov.

Unifon sentralbordløsning

Unifon sin sentralbordløsning lar de ansatte enkelt håndtere alle inngående samtaler. Man kan også styre åpningstider for sentralbordet, og sette egne talemeldinger som for eksempel forteller innringere om åpningstider og lignende. Sentralbordløsningen kan brukes gjennom den funksjonsrike mobilappen, og kan også integreres med Microsoft Teams og andre plattformer.

Sentralbordet fra Unifon kan være betjent eller uten betjening, og det kan brukes fra den mobile appen eller ved hjelp av det web-baserte brukergrensesnittet. Inkludert i sentralbordet finner man nyttige funksjoner slik som automatisk oppslag mot opplysningstjenesten og statistikk på innringere. Den inkluderte bedriftskatalogen gir de ansatte oversikten over hvilke ansatte som til enhver tid er tilgjengelige.

Integrasjon med Microsoft 365, Teams og Azure

Mange bedrifter bruker Microsoft 365 og Teams for samarbeid innenfor organisasjonen. Bedriftsnett fra Unifon kan integreres slik at det virker sømløst i kombinasjon med både Microsoft Teams og Microsoft 365.

Dette innebærer blant annet en telefonitjeneste der man kan ringe og motta samtaler i Teams, eller sette over en samtale direkte til en teams-bruker. Teams-status kan også vises i mobil app og sentralbord, i tillegg til at nummeret som vises kan styres fra Teams.

I tillegg gjør integrasjonen med Microsoft 365 at bedriftskatalogen og statusen i sentralbordet kan oppdateres automatisk med tilgjengeligheten til de ansatte direkte fra kalenderen. Funksjonaliteten til bedriftsnettet kan også utvides med Integrasjon mot Azure.

Funksjonsrik mobilapp

Den brukervennlige mobilappen som er inkludert i Unifon sitt bedriftsnett byr på mange nyttige funksjoner inkludert det mobile sentralbordet, lettvint og effektiv håndtering av samtaler, inn- og utmelding av køgrupper, oppdatering av egen status som tilgjengelig eller utilgjengelig, og tilgang til bedriftskatalogen som gir oversikt over alle de ansattes tilgjengelighet.

Registrering av besøkende

Bedriftsnettet til Unifon inkluderer også en ferdig integrert modul for besøksregistrering. Dette er en modul designet for å få full kontroll på alle alle besøkende i bedriftens lokaler i alle bedriftens forskjellige lokasjoner ved hjelp av innsjekking og utsjekking med den tilhørende iPad-appen. Ved ankomst av en besøkende varsles relevant personnel via SMS og e-post.

Bedriftstregistreringsmodulen lagrer besøksdata for bedriften som kan brukes for rapportering for besøkshistorikk og for å gjøre utfylling enklere for besøkende som har vært på besøk tidligere.

Lettvint Rapportering

Rapportportalen som er en integrert del av Unifon bedriftsnett hjelper bedrifter til å analysere effektivitet og tilgjengelighet for å kunne få mer ut av bedriften sine ressurser og forbedre opplevelsen til kunder som kontakter bedriften. Rapportportalen har et oversiktlig dashboard som kan brukes for et godt overblikk over statistikk, samt muligheter for å tilpasse rapporter og statistikk etter ønske og behov.

Abonnement og priser

Unifon opererer hovedsaklig med to ulike typer abonnement kalt Unifon Pro XXL og Unifon Pro som forklart under. Abonnementene til Unifon

Unifon Pro XXL

Unifon Pro XXL er Unifon sitt abonnement som er tilpasset storbrukere. Abonnementet, som koster kr 449,- eks. mva. inkluderer fri tale og SMS/MMS(10 000 min/SMS/MMS), 150 GB med mobildata hver måned til en pris som er lavere enn man finner hos andre konkurrenter som det kan være relevant å sammenligne med.

Abonnementet inkluderer også bruk i EU/EØS, men bruk i EU/EØS er begrenset til 20 GB per måned når det gjelder mobildata og 3000 minutter med fri tale. Den store mengden mobildata brukeren har tilgjengelig i Unifon XXL-abonnementet kan brukes på telefonen eller på en annen enhet ved hjelp av et ekstra datakort som er inkludert i abonnementet.

Unifon Pro XXL er begrenset til bedrifter med minst fire Unifon Pro XXL-abonnement, og at minst halvparten av abonnementene til bedriften er Unifon Pro XXL-abonnement. Unifon Pro XXL kommer med bedriftsnett-lisens inkludert.

Unifon Pro

Unifon Pro er en litt mer fleksibel løsning som  lar bedrifter tilpasse de ansatte sine abonnementer til de ansatte sine individuelle behov. Det er fullt mulig å justere datapakkene opp og ned fra måned til måned. Med rollover-funksjonen kan mobildata som ikke brukes i løpet av måneden vil overføres til neste måned slik at det ikke går tapt.

Unifon Pro-abonnementene kommer alle med en bindingstid på 24 måneder, et etableringsgebyr på 99 kroner. Abonnementene har fri tale, SMS og MMS på opptil 10 000 min/SMS/MMS per måned (3000 i EU/EØS). Unifon Pro abonnementet kommer med følgende valg når det gjelder mengden mobildata og pris:

  • Pro 1 GB til kr 179,- eks. mva.
  • Pro 5 GB til kr 279,- eks. mva.
  • Pro 10 GB til kr 329,- eks. mva.
  • Pro 20 GB til kr 399,- eks. mva.
  • Pro 40 GB til kr 579,- eks. mva.
  • Pro 60 GB til kr 679,- eks. mva.

Kundestøtte og service

Kundestøtten til Unifon er tilgjengelig på telefon mandag til fredag mellom kl 08:00 og kl 17:00. i tillegg er det mulig å nå kundestøtten til Unifon via e-post. Dersom henvendelsen gjelder sperring av tapt eller stjålet SIM-kort har Unifon en døgnåpen vakttelefon som man kan ringe for å ordne dette.

Alle data behandles konfidensielt og krypteres over en sikker tilkobling.

  Få tilbud