Nortel Bedriftsabonnement

*Bedriftsabonnement.no har ingen samarbeid med Nortel

Generell informasjon om Nortel

Kontaktinformasjon
Selskap
Nortel
Adresse
Borgundvegen 340, 6009 Ålesund
Telefon
70 30 99 00
Kundeservice
www.nortel.no/bedrift/kundeservice/

Nortel ble startet 2019 og da var bedriftsabonnement markedet i Norge mest rettet mot behovene til større bedrifter med mange mobilbrukere. Nortel har spesialisert seg på å tilby tjenester som er tilpasset SMB markedet og har hatt god suksess med det.

Nortel har kontorer i Ålesund, Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger og Kristiansand.Nortel var en av de første i landet til å tilby abonnement med fastpris og grenseløs bruk og på Telenor sitt mobilnett. Mindre bedrifter slipper da å bekymre seg for ekstra administrasjonsarbeid og ekstrautgifter på grunn av tomme datapakker etc.

Nortel tilbyr en rekke fleksible og moderne løsninger som gjør administrasjon og vedlikehold lettere for de mindre bedriftene, og som også gir alle brukere bedre kontroll på forbruket av telefoni og data.

Nett og dekning med bedriftsabonnement fra Nortel

Nortel sine bedriftsabonnement bruker nettet til Telenor, som gjør at du får akkurat like god dekning som med Telenor, samtidig som man kan bruke de andre tjenestene og kundestøtten til Nortel. Telenor har det beste nettet i Norge, og her kan du se hvor godt i et dekningskart over nettet til Telenor i Norge.

Kunder hos Nortel kan også bruke abonnementet sitt i EU/EØS uten at det koster ekstra.

Nortel Bedriftsnett og tjenester

Bedriftsnett er tjenesten til Nortel som er spesielt tilpasset bedrifter. Bedriftsnett gir muligheten til å velge mellom akkurat de tjenestene som er nyttige for bedriften. Bedriftsnett løsningen kan brukes på mobiltelefoner, og i kombinasjon med PC eller Mac datamaskiner.

Hovednummer med Nortel

Med et hovednummer for bedriften sørger man for at kundene bare forholder seg til et telefonnummer. Fra hovednummeret kan kundene nå hvem som helst i bedriften gjennom en sentralbordfunksjon eller ved et automatisk køsystem. Bedrifter som allerede har et hovednummer kan beholde dette som hovednummer.

Svargrupper og køer

Bedriftsnett gjør at man kan sette opp velkomstmenyer, køer og automatiske svar-grupper. Dette gjør at de som ringer bedriften kan komme raskere frem til den personen eller avdelingen de trenger å snakke med, uten å trenge en ansatt som styrer dette.

Status for kollegaer

Bedriftsnett-systemet lar de individuelle brukerne sette sin status i systemet, som gjør sentralbordet ikke forstyrrer brukeren hvis for eksempel de sitter i et viktig møte, har ferie, eller av andre grunner ikke er tilgjengelig til å ta telefonen.

Integrasjon med kalender

Integrasjon med kalenderen til bedriften er et veldig effektivt hjelpemiddel som automatisk holder orden på hvilke ansatte som er tilgjengelige og de som er opptatt basert på kalenderen til den individuelle brukeren. Nortel Bedriftsnett støtter integrasjoner med flere systemer inkludert Exchange, Microsoft Teams og etc.

Oppstartshjelp

Nortel er klar over at det er mye man skal sette seg inn i når man etablerer bedriftsnett, og har derfor inkludert oppstartshjelp med i prisen. På denne måten sikrer Nortel at alle kundene får mest mulig ut av Bedriftsnett-systemet.

Rapporteringstjenester

Små og mellomstore bedrifter har ofte mindre ressurser til å ta seg av administrasjonsarbeid, så det viktig at mye går automatisk slik at ting blir mer effektivt, også telefoni. Med Nortel sin Bedriftsnett Rapport genereres automatiske, og som brukes for å optimalisere bedriftens mobilpraksis både internt og eksternt.

Rapportene inneholder rapport for kø på samtaler, statistikk, og en logg for inngående og utgående samtaler. Denne tapporteringstjenesten kan innhentes i sanntid med bedriftens dashboard, eller eksporteres til excel og/eller visualiseres ved hjelp av en rekke analyseverktøy slik som varmekart, radarkart og lignende.

Produktvalg fra Nortel Bedrift

Nortel har en rekke forskjellige mobilabonnement for bedrifter. Dersom du sammenligner disse abonnementene kan du se at “Grenseløs” abonnementet skiller seg ut fra alle de andre abonnementene, som er abonnement med begrenset bruk på forskjellige nivåer. Under finner du mer informasjon om de forskjellige abonnementstypene som Nortel tilbyr.

Nortel Grenseløs

Grenseløs er et abonnement som forsikrer at man ikke risikerer overraskelser på mobiltelefonregningen din. Abonnementet gir brukern ubegrenset bruk av data i Norge hver måned, men dersom forbruket overstiger 10GB per døgn vil hastigheten bli noe begrenset. Fri tale, SMS, MMS, 27 GB data i EU/EØS hver måned

Du kan også bruke Grenseløs-abonnementet dersom du er ute og reiser i EU/EØS-området, men i disse områdene er er dataforbruket ditt begrenset til 24GB. Abonnementet inkluderer fri tale, SMS og MMS, og leveres over Telenor-nettet, som er norges beste mobilnett.

Nortel begrensede bedriftsabonnement

Nortel har også billigere abonnement for de som bruker internett mindre, og ikke har stor bruk for store mengder mobildata. Bedriftsabonnementene kommer alle med fri tale, SMS og MMS, men gir deg en begrenset mengde mobildata. Alle de begrensede bedriftsabonnementene og prisene forutsetter en 24 måneders avtaleperiode. Man kan også få tilbud på abonnementer uten avtaleperiode hvis man spør om dette, men da må man regne med litt forskjellige priser.

De ulike datapakkene Nortel tilbyr er på 1 GB, 5 GB, 15 GB og 50 GB.

Ekstra datapakker er tilgjengelige og kan kjøpes enkelt. Datakort, tvillingkort og hemmelig nummer, og fri tale til Norden eller EU er andre tilgjengelige tilleggstjenester du kan kjøpe for abonnementene til Nortel.

Kundestøtte hos Nortel

Mann som holder papirer foran en laptop

Hos Nortel har du muligheten til å snakke med en personer som jobber på kundeservice, og ikke bare en chatbot, dersom man har problemer med tjenesten. Man kan også bestille tjenesten over telefon.

Nortel er fleksible, slik at man ikke trenger å være redd for å bestille feil abonnement. Etter bestillingen kontakter Nortel kunden for å forsikre at bestillingen er korrekt, og at man har en datamengde som er best mulig tilpasset bruken til de ansatte.

Få tilbud av flere operatører her!

Kom i gang her! Tar maks 1 min

Spørsmål og svar

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.

Kom i gang her! Det tar maks 1 min

Før du går...

La oss ringe deg, slik at du får det beste tilbudet fra flere operatører!

Ved å sende skjemaet godtar du at Bedriftsabonnement skal kunne gi meg et personlig tilbud, og at leverandøren behandler mine persondata basert på mine valg