Kontaktinformasjon

Nortel Bedriftsabonnement

Bakgrunnsinformasjon om Nortel

Da Nortel startet sine tjenester i 2019 var markedet for bedriftsabonnement i stor grad rettet mot å dekke behovene til større bedrifter med mange brukere. Nortel, som I dag har kontorer i Ålesund, Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger og Kristiansand, har gjort ting litt forskjellig. De har nemlig spesialisert seg på å tilby tjenester som er tilpasset små og mellomstore bedrifter.

Dette har blant annet ført til Nortel sin introduksjon av abonnement med fastpris og grenseløs bruk og på Telenor-nettverket. Dermed slipper mindre bedrifter å bekymre seg for unødvendig ekstra administrasjonsarbeid og ekstrautgifter på grunn av tomme datapakker.

Nortel tilbyr en rekke fleksible og moderne løsninger som gjør administrasjonsarbeidet lettere for mindre bedrifter, og som også gir både bedriften og hver enkelt ansatt bedre kontroll på forbruket av telefoni og data.

Nett og dekning

Nortel sine bedriftsabonnement bruker nettet til Telenor. Dette betyr at du med Nortel får akkurat like god dekning som med et Telenor abonnement, samtidig som du kan nyte godt av alle de andre tjenestene og kundestøtten til Nortel. Telenor har det best utviklede nettet i Norge du kan finne et dekningskart over nettet til Telenor i Norge her. Bedriftskunder hos Nortel kan også bruke abonnementet sitt i EU/EØS uten at det koster ekstra.

Nortel Bedriftsnett

Bedriftsnett er tjenesten til Nortel som er spesielt tilpasset bedrifter. Med Bedriftsnett har du muligheten til å velge mellom, og betale for, akkurat de tjenestene som er nyttige for bedriften din. Bedriftsnett løsningen kan brukes enten bare på mobiltelefoner, eller i kombinasjon med PC eller Mac datamaskiner.

Hovednummer

Med ett hovednummer for bedriften din sørger du for at kundene bare har ett nummer å forholde seg til. Fra hovednummeret kan kundene komme frem til hvem som helst i bedriften gjennom sentralbordfunksjonen eller ved hjelp av det automatiske køsystemet. Dersom bedriften allerede har et hovednummer kan bedriften beholde dette som hovednummer.

Svargrupper og køer

Du kan sette opp Bedriftsnett med velkomstmenyer, køer og automatiske svar-grupper. Slik kan du sørge for at de som ringer bedriften kommer raskere frem til den personen eller avdelingen de trenger å snakke med, uten å trenge en ansatt som tar seg av dette.

Status for kollegaer

Bedriftsnett-systemet lar de ansatte selv sette sin status i systemet. Slik slipper man at sentralbordet sender gjennom forstyrrende oppringninger dersom den ansatte for eksempel sitter i et viktig møte, har ferie, eller av andre grunner ikke er tilgjengelig på telefon.

Integrasjon med kalender

Det kan, selv i små bedrifter, være vanskelig å holde styr på hvem som til enhver tid er tilgjengelige for oppringninger. For større bedrifter øker kompleksiteten eksponentielt, og vanskelighetsgraden øker enda mer i organisasjoner med ansatte som arbeider utenfor kontoret.

Integrasjon med kalendersystemet til bedriften kan her være et veldig effektivt hjelpemiddel som automatisk holder styr på hvem som er tilgjengelige og hvem som er opptatt basert på kalenderen til den individuelle medarbeideren. Nortel Bedriftsnett støtter integrasjoner med flere systemer inkludert Exchange, Microsoft Teams og andre

Oppstartshjelp

Det kan være mye å sette seg inn i når man etablerer bedriftsnett. Nortel er klar over dette og har derfor fakturert en personlig hjelp og oppstartshjelp med i prisen. Det er av denne grunn at et etableringsgebyr på 990 kroner for bedriftsnett og 499 for outlook har blitt lagt inn i prisen for å dekke arbeidet Nortel gjør med å hjelpe de ansatte på vei med de nye systemene. Slik sikrer også Nortel at alle kundene får mest mulig ut av Bedriftsnett-systemet sitt.

Rapporteringstjenester

Små og mellomstore bedrifter har ofte mindre ressurser til å ta seg av administrasjonsarbeid. Da er det viktig at så mye som mulig går automatisk slik at ressursene strekkes lenger. Med Nortel sin Bedriftsnett Rapport genereres automatiske, og kan brukes for å optimalisere bedriftens kommunikasjonspraksis både internt og eksternt. tjenesten koster 19,- pr. mnd. pr. bedriftsnettbruker.

Rapportene inneholder statistikk, rapport for kø på samtaler, og samtalelogg for inngående og utgående samtaler. Informasjonen fra rapporteringstjenesten kan innhentes i sanntid gjennom bedriftens tilpassede dashboard, eller eksporteres til excel og/eller visualiseres ved hjelp av en rekke analyseverktøy slik som varmekart, radarkart og lignende.

Produktvalg fra Nortel

Nortel har en rekke forskjellige mobilabonnement for bedrifter. Dersom du sammenligner disse abonnementene kan du se at “Grenseløs” abonnementet skiller seg ut fra alle de andre abonnementene, som er abonnement med begrenset bruk på forskjellige nivåer. Under finner du mer informasjon om de forskjellige abonnementstypene som Nortel tilbyr.

Nortel Grenseløs

Grenseløs til 499 kroner er et abonnement som forsikrer at du ikke risikerer overraskelser på mobiltelefonregningen din. Abonnementet gir deg ubegrenset bruk av data i Norge hver måned, men dersom forbruket ditt overstiger 10GB per døgn vil hastigheten bli noe begrenset.

Du kan også bruke Grenseløs-abonnementet dersom du er ute og reiser i EU/EØS-området, men i disse områdene er er dataforbruket ditt begrenset til 24GB. Abonnementet inkluderer fri tale, SMS og MMS, og leveres over Telenor-nettet, som er norges beste mobilnett.

Nortel begrensede bedriftsabonnement

I tillegg har Nortel også billigere abonnement for de som ikke bruker internett mye, og dermed ikke har stor bruk for store mengder mobildata. Disse abonnementene kommer alle med fri tale, SMS og MMS, men gir deg en begrenset mengde mobildata.

Dersom du bruker mer enn den mengden data som abonnementet tillater koster dette deg relativt dyrt med en pris på 0,39 kr per MB. Prisene på de ulike begrensede abonnementene er som følger:

  • kr 99,- (eks. mva.) for 0 GB mobildata
  • kr 199,- (eks. mva.) for 1 GB mobildata
  • kr 249,- (eks. mva.) for 4 GB mobildata
  • kr 289,- (eks. mva.) for 6 GB mobildata
  • kr 339,- (eks. mva.) for 10 GB mobildata
  • kr 399,- (eks. mva.) for 20 GB mobildata
  • kr 499,- (eks. mva.) for 40 GB mobildata

 

Alle de begrensede bedriftsabonnementene og prisene ovenfor fra forutsetter en 24 måneders avtaleperiode. Det er også mulig å få tilbud om abonnementer uten avtaleperiode dersom man spør om dette, men da må man regne med litt forskjellige priser.

Ekstra datapakker er tilgjengelige og kan kjøpes dersom dette trengs. Data rollover kan også legges til som en ekstratjeneste som koster 19 kroner i måneden. Datakort, tvillingkort og hemmelig nummer, og fri tale til norden eller EU er andre tilgjengelige tilleggstjenester du kan kjøpe for abonnementene til Nortel.

Kundestøtte

Hos Nortel har du muligheten til å snakke med en ekte person dersom du har problemer med tjenesten. Du kan også bestille tjenesten over telefon. Nortel er også fleksible, slik at man ikke trenger å være redd for å bestille feil abonnement. Etter bestillingen kontakter nemlig Nortel deg for å forsikre at bestillingen er korrekt, og at du har en datamengde som er best mulig tilpasset bruken til de ansatte.

Alle data behandles konfidensielt og krypteres over en sikker tilkobling.

  Få tilbud