Få tilbud på mobiltelefoni bedrift

Hvis du trenger en ny eller bedre avtale på mobiltelefoni til bedrift kan vi hjelpe deg. Du forteller oss hva du behøver, og vi henter inn uforpliktende tilbud, slik at du får markedets beste pris.

Få de beste tilbudene fra flere operatører! Kom i gang her!

Hvorfor velge oss?

Her er tre gode grunner til å jobbe med oss

Det er enkelt

Vi trenger bare fire opplysninger fra deg: navnet ditt, adressen din, telefonnummeret ditt og epostadressen din. Fiks ferdig, og så mottar du i løpet av kort tid tilbud på bedriftsabonnement fra aktuelle leverandører. Det betyr at du slipper å sammenligne priser og aktører på egenhånd.

Du sparer penger

Bedriftsabonnement kan være dyrt. Ved å bruke Bedriftsabonnement.no forsikrer du deg om at du får så billig mobilabonnement til din bedrift som mulig.

Vi gjør jobben for deg

Når du har sendt inn ditt skjema vil vi ta kontakt med deg for å presentere våre tilbud. Du velger selv om du ønsker å bytte avtale.

800
Fornøyde kunder

Anbefalinger

Hva sier våre kunder?

Statt Torsk AS
Statt Torsk ASMerete Pettersen. QA leder
Les mer
Vi har mottatt veldig god service gjennom bedriftsabonnemenet. Gode oversiktlege tilbod og veldig god kundeservice. Veldig pluss at vi har fått en kontaktperson gjennom avtala slik en slepp å forhalda seg til eit sentralbord.
Firi AS
Firi ASSilje Kørli, Financial Controller
Les mer
Vår opplevelse av Håger Nitteberg i Bedriftsabonnemenet.no er at vi har fått god informasjon om hvilket abonnement og leverandør som vil passe best til våre behov. Og fremforhandlet et godt tilbud for oss. Overgang fra tidligere abonnement har også fungert bra. Vi har opplevd vår rådgiver som tilgjengelig og hjelpsom om vi har hatt spørsmål.
Veronica Wolsner-Papa
Veronica Wolsner-PapaJKS Norge AS
Les mer
Vi er fornøyde med oppfølging og kundeservice fra vi startet til avtalen ble satt i gang. Fikk god info og raskt svar om det var noe vi lurte på. Profesjonell og serviceinnstilt, og kan anbefale Håger Nitteberg videre.
Ottar Bergersen & Sønner ASLill Bente, Controller
Les mer
Smidig overgang til ny leverandør, reduksjon i telefonkostnader, uendret dekning, alle abonnementer tilpasset historisk forbruk. Ny sentralbordløsning, svært brukervennlig. Meget fornøyd med kundeservice, kort responstid, hyggelige og særdeles kunnskapsrike ansatte som svarer på spørsmål og løser problemer fortløpende.
Glacio AS
Glacio ASJesse Williams, Management
Les mer
Vi er svært fornøyd med hele prosessen fra kartlegging av våre behov til bytte av mobiloperatør. Tilbudet vi fikk var meget konkurransedyktig og løsningen har bidratt til forbedret kommunikasjon mellom våre ansatte.
Previous
Next

spørsmål og svar

Ofte stilte spørsmål

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.

Hvis du trenger å endre bedriftsabonnementet ditt, vennligst kontakt oss, så hjelper vi deg gjerne. For å si opp et mobilabonnement kan du ganske enkelt sende en e-post til leverandøren du bruker, eller spørre oss på Bedriftsabonnement.no om hjelp.

Ja, du kan få tilbud på både firmaabonnement og mobiltelefoner til ansatte gjennom oss. Vi tilbyr konkurransedyktige priser og vilkår for å hjelpe deg med å få best mulig verdi for din bedrift.

Vi forstår at behovene til bedrifter kan endre seg over tid. Vår fleksible tilnærming gjør at du kan endre din datapakke eller interne løsning når som helst under ditt kundeforhold, uten ekstra kostnad.

Standard bindingsperiode for bedriftsabonnement er 24 måneder. De fleste operatører kjøper med et eksisterende abonnement på inntil 3000 kr ekskl. mva, som tilsvarer 24 måneders avtaleperiode. Du kan også få et abonnement uten bindingstid fra noen aktører. Dette lar deg kansellere abonnementet ditt når som helst.

Det er ingen angrerett på bedriftsabonnement. Vi anbefaler at du velger et abonnement uten bindingstid dersom dette er nødvendig. Du kan angi at du ønsker bedriftsabonnement uten bindingstid når du fyller ut skjemaet.

Hvis du leter etter et bedriftsabonnement med fri data, kan du dette ved å fylle ut et skjema. Bare spesifiser at du vil ha et abonnement med fri data, så ordner vi resten!

Nei, det er helt gratis og uforpliktende og benytte bedriftsabonnement.no. Du velger helt fritt om du ønsker å godta et av tilbudene du får eller ikke.

Ja, du kan få tilbud på bredbåndsløsninger for bedrifter. Du kan spesifisere hvilken type tjeneste du ønsker å motta tilbud på i skjemaet du sender inn.

Våre samarbeidspartnere kan gi deg løsningen du trenger for god intern kommunikasjon og kundeservice med sentralbord, bedriftskatalog med mer. Ønsker du å sammenligne bedriftsnettverk kan du skrive dette i skjemaet før du sender inn.

Vi kjøper ut bindingen din for inntil 3000 kr eks. mva, som tilsvarer 24 måneders avtaleperiode.

Det er mye å spare på å velge riktig mobiltelefoni for bedrifter

Det kan være mye å spare på å velge rett mobilabonnement for bedriften din. Bedriftsabonnement.no gjør det lettvint å velge mellom de beste.

Det er mye som foregår når man driver bedrift, og i den travle hverdagen kan det være lett å utsette, eller rett og slett glemme fordelene med å bruke rett mobilabonnement for bedriften din. Når du endelig får litt tid til overs kan det overveldende antallet av forskjellige mobiloperatører og abonnementer å velge mellom ofte gjøre oppgaven uoversiktlig og vanskelig.

Heldigvis er dette en utfordring som det er lett å overkomme. Samtidig er de fleste overrasket over hvor lettvint det er å oppnå gode resultater med litt hjelp. Vi hjelper både nye og etablerte bedrifter med å finne passende abonnementer til best mulig pris.

Hvorfor selskaper velger mobiltelefoni bedrift

Mange bedrifter har i dag fortsatt ikke bedriftsabonnement. Dette gjelder særlig mindre bedrifter der det ofte er vanlig at de ansatte bruker sine private numre. Likevel er det mange gode grunner for at et bedriftsabonnement kan være en bedre løsning også for mindre bedrifter. Under går vi inn på noen av de viktigste grunnene for hvorfor stadig flere bedrifter velger å bytte til bedriftsabonnement.

bedriftsabonnement mobil

Mobiltelefoni for bedrift kan tilpasses

Mange tror fortsatt at bedriftsabonnement er dyre og bare passer for store bedrifter. Dette kunne ikke være lengre fra sannheten. Det finnes nemlig mange forskjellige bedriftsabonnementer, slik at du kan tilpasse tjenestene til bedriften din sin situasjon og antallet ansatte.

Med tjenester som hovednummer eller sentralbord-funksjoner kan du for eksempel gi kundene inntrykk av at de har å gjøre med en veletablert og ryddig administrasjon uten å trenge en sekretær til å ta seg av innkommende samtaler.

Alt i alt vil det rette bedriftsabonnementet gjøre bedriften din både mer fleksibel og ryddig. Bedriftsabonnement kan også bidra til å gi bedriften et mer seriøst image, i tillegg til at det i mange tilfeller faktisk også kan resultere i innsparinger.

Hovednummer

En grunn til å bruke et bedriftsabonnement er at du har muligheten til å koble ett hovednummer til flere forskjellige mobiltelefoner. Dette gjør det lettere for kundene å komme i kontakt med bedriften ettersom de bare trenger å tenke på ett nummer. Et hovednummer betyr også at flere ansatte kan dele på oppgaven med å besvare henvendelser fra kunder.

Når bedriftsabonnementet ditt kommer med hovednummer vil du også vanligvis kunne sette opp åpningstider for når innkommende telefonsamtaler besvares. Du vil også kunne sette opp en telefonsvarer som tar imot beskjeder utenfor den fastsatte arbeidstiden. Dermed er det fortsatt mulig å nyte fritid og ferie uten forstyrrelser.

Sentralbord

For de fleste bedriftstyper er det viktig at kunder lett kan komme i kontakt med ansatte i bedriften. I de bedriftene som mottar mange henvendelser fra kundene er det derfor viktig å ha et godt system som kan håndtere dette på en effektiv og pålitelig måte.

Sentralbord er en enkel, men robust tjeneste som ofte inkluderes i bedriftsabonnement. Med sentralbord-funksjonen kan man enkelt styre hvem som er tilgjengelige på telefon til enhver tid, og hvem som for eksempel sitter i møter eller av andre grunner ikke er tilgjengelige.

De som ikke er tilgjengelige for telefonsamtaler kan lett selv sette seg som opptatt. Man kan også enkelt sette over samtalen direkte til en kollega når det er nødvendig. Det er også vanlig at slike sentralbordløsninger inkluderer automatiske talesystemer som besvarer samtaler.

Internett, mobildata og data-rollover

De aller fleste ansatte trenger i dag internett på telefonen enten de tilbringer litt eller mye tid utenfor kontoret. Internett og mobildata blir naturligvis enda viktigere for de som reiser mye, eller de som tilbringer mye tid på veien for eksempel på kundebesøk og lignende.

Med et bedriftsabonnement kan man velge mellom alt fra ingen til ubegrenset bruk av internett og mobildata. I flere mobilselskaper kommer mobildata i dag i form av mobilt bredbånd, slik at du kan ta med deg bredbåndstilkoblingen din overalt der du er enten du befinner deg i inn- eller utmark, i inn- eller utland uten at selv mobildata i utlandet trenger å koste deg noe som helst ekstra.

I dag er det stadig vanligere med bedriftsabonnementer som har fri tale, SMS og MMS. Ubegrenset data er også relativt vanlig. I mange bedriftsabonnement som har begrenset mobildata er det i dag også vanlig med data-rollover. Dette betyr at data som ikke brukes i gjeldende måned ikke går tapt, men overføres til den neste måneden og kan brukes senere.

Dekning og hastighet

I mange yrker er det vanlig å tilbringe mye av tiden utenfor kontoret, og da kan det i noen tilfeller skje at du beveger deg inn i områder der det er dårlig dekning og/eller tregt internett. I en jobbsituasjon der stadig flere bedrifter bruker skytjenester, videomøter, og spesialiserte apper kan dårlig dekning og tregt internett være utrolig frustrerende, og kan koste bedriften dyrt i form av sterkt nedsatt produktivitet.

Før man bestemmer seg for hvilket bedriftsabonnement man skal velge er det derfor viktig å sjekke hvordan dekningen til operatøren er i de områdene som er relevante for bedriftens ansatte, og om hastighetene som kan leveres i de aktuelle områdene i tilstrekkelig grad tilfredsstiller behovene til de ansatte.

Sikkerhet

For de fleste bedrifter har sikkerhet en høy prioritet. Surfing på usikre nett slik som åpne WiFi-nettverk på hoteller, utesteder eller lignende kan være risikabel praksis. Ved bruk av bedriftsabonnement fjerner man i stor grad behovet for å bruke slike usikre nettverk.

Sikkerhetsproblemer kan også komme innenfra i bedriften. Dersom ansatte bruker sitt private telefonnummer for kommunikasjon med kunder kan man risikere at en kunde for eksempel uforvarende fortsetter kommunikasjonen på det private telefonnummeret til en ansatt som har blitt oppsagt av disiplinære grunner. det sier seg selv at slike situasjoner kan ha veldig negative konsekvenser.

Kundestøtte og bindingstid

Bedriftskunder blir ofte sett på som viktigere av mobilselskapene ettersom de representerer større månedlige inntekter. Av denne grunn vil du som bedriftskunde for eksempel få tilgang til førsteprioritets-kundestøtte som alltid er tilgjengelig dersom har spørsmål eller problemer.

For å være ekstra attraktive for bedriftskunder er det også vanlig blant mange mobilselskaper å  tilby bedriftsabonnementer uten bindingstid. Dermed har du lite å tape, og står helt fritt til å bytte dersom du ikke er fornøyd med tjenesten.

Bedriftsabonnement.no gjør det lett å motta tilbud fra flere relevante bedriftsabonnement fra ulike operatører. Tjenesten vår hjelper deg til å betale mindre og få mer igjen for pengene.

Motta tilbud fra de mest relevante mobiloperatørene

Dersom du kun får ett tilbud for firmatelefon for bedriften din er er det gode sjanser for at du ender opp med å betale for mye. Det er ingen grunn til å betale for mye. Fyll ut skjemaet på våre nettsider for å motta tilbud på bedriftsabonnement fra flere ulike mobiloperatører.

Dermed vil du ha flere tilbud å velge mellom, og slipper å betale for mye. Med bedriftsabonnement.no sparer du tiden det hadde tatt å innhente denne informasjonen selv. Samtidig er tjenesten helt uforpliktende. Du bestemmer selvfølgelig selv hvilket mobilselskap du velger basert på informasjon om tilgjengelige tjenester, pris, vilkår, dekning og service.

La mobilselskapene konkurrere

Bedriftskunder er attraktive for mobilselskapene ettersom hver kunde ofte representerer alt fra et titalls til et hundretalls abonnement. I tillegg kjøper også bedrifter tilleggstjenester slik som bedriftsnett, hovednummer og lignende. Av denne grunn er det stor villighet blant mobilselskaper til å konkurrere om bedriftskunder.

Bedriftsabonnement.no får det meste ut av denne situasjonen ved å sette de forskjellige mobilselskapene opp mot hverandre. Denne direkte konkurransen kommer bedriftskundene til gode i form av bedre og mer konkurransedyktige tilbud.

Lettere å sammenligne med tilpassede tilbud

Det kan være mye informasjon å gjennomgå når man skal bestemme seg for bedriftsabonnement og ofte er store deler av dette lite relevant for bedriften din. Bedriftsabonnement.no sørger for at tilbudene du mottar er relevante i forhold til bedriften din sine behov, slik at du kun trenger å bruke til på å vurdere relevante tilbud.

Gratis og uforpliktende

Tjenesten til Bedriftsabonnement.no betales av mobilselskapene vi samarbeider med. Dette betyr at vi kan tilby en gratis og uforpliktende tjeneste. Så med andre ord, absolutt ingenting å tape – alt å vinne!

Hvem tilbyr mobiltelefoni for bedrift?

Mobiltelefoni for bedrifter er et spesielt område som ikke alle mobilselskaper spesialiserer seg på, men det finnes likevel en rekke gode tilbud å finne fra de forskjellige mobilselskapene i Norge.

Ved å bruke Bedriftsabonnement.no vil du enkelt kunne sammenligne aktuelle abonnement som er tilpasset behovene til bedriften din. Under kan du finne ut mer om de selskapene vi sammenligner abonnement fra.

Telenor

Telenor, som er landets ledende mobilselskap, og som har en markedsandel på rundt 50%, er også operatøren av det best utviklede nettet i Norge. Telenor-nettet benyttes av Telenor og en rekke andre mobilselskaper. Hos Telenor kan bedrifter få tjenester som bedriftsnett, bedriftsabonnement med ubegrenset data og abonnement med ubegrenset fart, men begrensninger på data. Telenor sine abonnementer inkluderer fri tale, SMS og MMS.

Nortel

Nortel sine tjenester er spesielt rettet mot små og mellomstore bedrifter. Tjenestene til Nortel leveres via Telenor-nettet, og inkluderer bedriftsnett, abonnement for ubegrenset data, og flere abonnement med begrenset data, men fri bruk av tale, SMS og MMS.

Phonero

Phonero, som er en del av Telia, som kontrollerer rundt en fjerdedel av markedet for mobiltelefoni for bedrifter. Phonero-tjenestene leveres via Telia-nettet, og inkluderer bedriftsnett, en rekke forskjellige abonnement med forskjellige begrensninger på bruk av mobildata, og fri bruk av tale, SMS og MMS.

Telia

Telia er Telenor sin viktigste konkurrent i Norge, og har siden 1993 drevet et velutviklet mobilnett som er fullt på høyde med nettet til Telenor de fleste steder i Norge. Telia tilbyr bedriftsnett, abonnementer med ubegrenset eller begrenset bruk av data. og bruk av tale SMS og MMS.

Ice

Ice er en leverandør av mobiltelefoni for bedrifter, som også driver eget mobilnett siden 2015.

Siden mobilnettet til Ice er under utbygging i visse områder leverer Ice en kombinasjon av dekning fra sitt eget nett og nettet til Telia. På denne måten kan Ice levere dekning som er fullt på linje med konkurrentene sine. Hos Ice har bedriftskunder et komplett utvalg av tjenester som blant annet inkluderer bedriftsnett og mobilabonnementer spesielt utviklet for å dekke behovene til bedrifter.

Talkmore

Talkmore, som eies av Telenor,  fokuserer på bedriftsmarkedets lavprissegment. Tjenestene til Talkmore leveres ved hjelp av Telenor sitt mobilnett. Kundene til Talkmore har tilbud til et komplett utvalg av funksjonaliteter som er etterspurt av bedrifter. Tjenestene inkluderer bedriftsnett og en rekke abonnementer spesielt tilpasset behovene til bedrifter.

Release

Det grønne mobilselskapet, Release, har en sterk fokus på miljøvern og gjenbruk. Selskapet tilbyr praktiske leiekontrakter for mobiltelefonene til ansatte, slik at levetiden til mobiltelefonene forlenges. Selskapet tilbyr mobilabonnement med eller uten leie av telefon. Abonnementet leveres over mobilnettet til Telenor. I tillegg tilbyr Release også et profesjonelt bedriftsnett.

Chilimobil

Chilimobil, som ble etablert på vestlandet i 2011 er nå en viktig utfordrer til Telenor i privatmarkedet. Selskapet har nå også startet med å tilby sine innovative og rimelig prisede produkter som er aktuelle for bedriftskunder. Tjenesten til Chilimobil mangler foreløpig bedriftsnett.

Saga Mobil

Det nordnorske mobilselskapet Saga Mobil ble etablert i 2007, og leverer mobiltelefoni for bedriftskunder med vennlig kundestøtte i god nordnorsk stil. Selskapet tilbyr bedriftsabonnement til konkurransedyktige priser, Telenor-dekning, og et profesjonelt bedriftsnett.

Happybytes

For de som er lei av å måtte velge mellom forskjellige kompliserte abonnement tilbyr Happybytes en forenklet forretningsmodell uten forskjellige abonnement å velge mellom. Bedriftskunder betaler kun for den faktiske bruken til sine ansatte slik at man slipper å bruke tid på å følge med på om de ansatte overskrider abonnementspakkene sine og ender opp med dyre tilleggsutgifter.

Unifon

Unifon tilbyr bedriftsabonnement med Telenor-dekning, og er i dag en viktig utfordrer i bedriftsmarkedet. Selskapet tilbyr en rekke bedriftsabonnement å velge mellom for de ansatte, i tillegg til avanserte bedriftsnett-tjenester.

Hvordan å komme i gang

Det er lett å komme i gang. Alt du trenger å gjøre er å fylle ut skjemaet på nettsidene våre, så tar vi oss av resten. Du vil innen kort tid motta en rekke tilbud fra flere forskjellige mobilselskaper. Selskapene vil alle være klar over at de har konkurranse, slik at de har press på seg til å tilby det beste tilbudet for deg som bedriftskunde.

Dersom du finner det du er ute etter gjør Bedriftsabonnement.no det også veldig enkelt å fortsette med å signere avtale med relevante mobilselskapet for å komme i gang med innsparinger og/eller bedre tjenester så fort som mulig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Kom i gang her! Tar maks 1 min

Spørsmål og svar

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.