Kontaktinformasjon

Saga mobil Bedriftsabonnement

Bakgrunnsinformasjon om Saga Mobil

Saga Mobil er det nordnorske mobilselskapet. Selskapet fokuserer på å være et nordnorsk alternativ i et marked ellers dominert av “søringer”. Selskapet leverer god service og gode løsninger til konkurransedyktige priser.

Saga Mobil, som ble registrert i Januar 2007 med sitt første kontor i Bardu, har nå også kontorer i Hammerfest, Honningsvåg, Kjøllefjord, Alta, Ibestad, Saltdal, Finnsnes, Narvik, Bodø, Mo i Rana, Målselv, Tromsø, Brønnøysund, Stokmarknes, Lakselv, Lyngen, Trysil og Oslo.

Nett og dekning

Saga Mobil bruker Telenor-nettet til å levere tjenestene sine. Telenor sitt nett er blant de aller raskeste mobilnettene i verden, og gir hastigheter på opptil 350 Mbit/s. Hvor raskt nettet er vil naturligvis komme an på hvor godt utbygd nettet er på hvert enkelt sted. Sjekk kartet for Telenor-nettet i Norge for å finne ut hvor god dekning Telenor nettet har i det aktuelle området. Saga Mobil lar deg også bruke abonnementene dine i EU/EØS området til samme pris som du betaler hjemme i Norge.

Mobilt Bedriftsnett

Saga Mobil tilbyr en komplett nettbasert bedriftsnett-løsning for bedriftskundene sine. Bedriftsnett-løsningen fra Saga Mobil kan med bare mobiltelefoner eller i kombinasjon med datamaskiner. Systemet gjør det mulig å sette opp velkomstmenyer, køer og automatiske svargrupper for å gjøre det lettere for kunder å komme frem til den personen eller avdelingen de trenger å komme i kontakt med.

Ved bruk av Bedriftsnett fra Saga Mobil gir bedrifter kundene et mer profesjonelt inntrykk når de ringer, samtidig som det gir bedriftens ansatte friheten til å besvare samtaler hvor som helst når de er tilgjengelige. Alt dette kan naturligvis gjøres gjennom bedriftens eksisterende hovednummer.

Skreddersydd mobil sentralbordløsning med ett hovednummer

Sentralbordløsningen til Saga Mobil er en brukervennlig og moderne løsning som i stor grad kan tilpasses behovene til den enkelte bedrift slik at bedriften kan oppnå en best mulig kundeopplevelse for innringere.

Menyer med en hyggelig velkomsthilsen og effektiv automatisk håndtering av innkommende anrop videresender den som ringer raskere til den personen eller avdelingen de trenger å komme i kontakt med.

Fordi sentralbordsystemet er tilrettelagt for bruk med mobiltelefoner kan de ansatte besvare samtaler som kommer inn til sentralbordet hvor enn de skulle være enten på mobilen sin eller ved hjelp av en datamaskin. Dette gjør øker sjansene for at innringeren kommer i kontakt med riktig person.

Ansatte kan også bruke sentralbordet til å sette over samtalen til kollegaer enten de er på en datamaskin eller bruker den mobile appen. Sentralbordet vil vise hvilke kollegaer som er tilgjengelige på telefon.

Dersom en innringer opplever lang kø på sentralbordet kan han eller hun be om å bli oppringt når det er hans eller hennes tur, uten å miste plassen sin i køen. Bedriften kan også planlegge for tilfeller der folk ringer utenfor åpningstidene ved å legge inn en talemelding som informerer om dette, og eventuelt oppfordrer innringeren til å legge igjen en talemelding.

Ruting, køer og grupper

Sentralbordet hjelper med å videresende alle samtaler dit de skal, men av og til hender det at man får flere henvendelser enn man kan håndtere umiddelbart. Med bedriftsnettet til Saga Mobil vil ikke disse samtalene få opptattsignal, men ender opp i en telefonkø. Anrop som står i kø vil videresendes til første ledige medarbeider.

Hvilke medarbeidere som håndterer hvilke telefonkøer kan administered ved hjelp av svargrupper. Ansatte kan logge seg inn og ut av svargrupper alt etter om de er tilgjengelige eller ikke. Samtaler kan også rutes til eksterne nummer dersom dette trengs. Det er administratorene for bedriftsnett kan melde kollegaene sine inn og ut av køer og svargrupper.

VIP-liste

Noen kunder er viktigere enn andre, slik at bedriften gjerne vil sikre at disse unngår køer og kommer direkte til en kundemedarbeider. Dette kan for eksempel gjelde eksisterende eller potensielle storkunder eller viktige samarbeidspartnere. Slike personer går det an å legge til i sentralbordets VIP-liste slik at de vil slippes gjennom uten å ende opp i telefonkø, og vil rutes til rette vedkommende selv når han eller hun er i møte.

SMS, Gruppe-SMS og Telekonferanse

Bedriftsnett fra Saga Mobil er også utstyrt med Funksjonalitet for å sende ut SMS til. Dette kan gjøres både fra mobilappen og fra Softphone på en datamaskin. Fra en datamaskin kan man også sende ut SMS til hele grupper av mottakere. I tillegg kan man også sette opp telefonkonferanse med både interne og eksterne deltakere relativt enkelt ved hjelp av bedriftsnettet.

Alternativt visningsnummer

Det er slett ikke alltid man har lyst til at den man ringer skal ha tilgang til nummeret for mobiltelefonen man ringer fra. Dette kan være grunn nok til at noen venter med å ta seg av visse telefonsamtaler til man er tilbake på kontoret. Med Bedriftsnett er trenger men ikke vente ettersom man kan velge hvilket nummer som vises ved utgående anrop.

Profilstyring, tilgjengelighet og Integrasjon med produktivitetsløsninger

Med profilstyring i appen kan ansatte enkelt markere om de er tilgjengelige eller ikke, og dette vil da også være synlig for kollegaene gjennom sentralbordet. Dette trenger heller ikke nødvendigvis gjøres manuelt. Det er nemlig mulig å synkronisere kalenderen mellom Office 365 eller Exchange og bedriftsnettet. Microsoft Teams kan også integreres med Bedriftsnett, slik at man for eksempel kan overføre samtaler eller møter fra datamaskinen til mobilen.

Statistikk og rapportering

Rapportering er en integrert del av I mobilappen. I rapportene kan du blant annet få en full oversikt over hvor samtaler til sentralbordet besvares, statistikk over anrop til bedriften, og oversikt over ytelsen til de som håndterer samtalene.

Abonnement og priser

Saga Mobil tilbyr tre litt forskjellige kategorier av mobilabonnement. Disse er Basisabonnementet, en samling av abonnement med begrenset mobildata, FRI-abonnementet som gir ubegrenset bruk av data. Alle Saga Mobil sine abonnementer er uten bindingstid.

Basis

Basisabonnementet til Saga Mobil er en løsning for kunder som bruker telefonen lite. Med dette abonnementet, som har en månedspris på kr 79,- betaler du for det du bruker. Oppstart av samtaler koster kr 0,59 med en minuttpris på kr 0,49. SMS og MMS koster henholdsvis kr 0,59 og  kr 1,59 pr. stk. mens mobildata koster kr 0,79 pr MB.

Begrenset Data

Abonnementene som har begrenset data gir fri bruk i både Norge og EU/EØS. Data begrenses til den pakken man velger, og på grunn av at abonnementet kommer med roll-over vil mobildata som er til overs legges til i kvoten for den neste måneden. Saga Mobil tilbyr følgende abonnement med begrenset data:

  • 1 GB til kr 179,- eks. mva.
  • 3 GB til kr 199,- eks. mva.
  • 6 GB til kr 269,- eks. mva.
  • 12 GB til kr 339,- eks. mva.
  • 20 GB til kr 379,- eks. mva.
  • 35 GB til kr 459,- eks. mva.
  • 50 GB til kr 479,- eks. mva.

FRI

FRI-abonnementet er Saga mobil sitt alternativ for de som trenger ekstra mye data. Dette abonnementet koster kr 499,- og gir deg en ubegrenset mengde mobildata og fri tale/SMS/MMS hver måned. Abonnementet kan også brukes innen EU/EØS, men der er mobildata begrenset til 30 GB.

Kundestøtte og service

Saga Mobil er særlig kjent for sin gode service og vennlige kundestøtte. Her slipper man å vente lenge før man får en hyggelig nordlending på tråden. Kundestøtten til Saga Mobil er tilgjengelig på telefon mandag til fredag mellom kl 08:00 og kl 16:00. i tillegg er det mulig å nå kundestøtten via e-post. For henvendelser via e-post er det viktig å inkludere telefonnummeret i e-posten.

Alle data behandles konfidensielt og krypteres over en sikker tilkobling.

  Få tilbud