Generell informasjon om Telia
Kontaktinformasjon |
---|
Selskap Telia Norge AS |
Adresse Sandakerveien 140, 0484 Oslo |
Telefon 92 40 50 51 |
Kundeservice www.telia.no/bedrift/kundeservice |
For mange nordmenn var Netcom en kjent og god leverandør av mobiltelefon tjenester og en av de største og viktigste utfordrerne til Telenor. I 2016 endret de navn til Telia. Siden Telia fikk konsesjonen sin i 1991 og lanserte tjenestene sine kommersielt i 1993, har de bidratt til åpen og god priskonkurranse i det Norske mobilmarkedet.
Telia holder til i Nydalen i Oslo eies av telegiganten TeliaSonera. Dette er et av de største mobilselskapene i Norden, og opererer andre steder i Europa og i Asia. I Norge har Telia har flere søsterselskaper som også eies av TeliaSonera. Dette er kjente merkenavn for nordmenn flest, og de er Tele2, MyCall, Chess og OneCall. Alle disse selskapene, inkludert Telia, gir TeliaSonera en markedsandel på ca 25% av det norske mobiltelefonmarkedet.
Nett og dekning med Bedriftsabonnement fra Telia
Telia tilbyr det nest største telenettet i Norge, og har god dekning. Flere leverandører tilbyr mobiltelefonitjenester og dekning gjennom Telia sitt mobilnett. Her finner man en oversikt over dekningen til Telia-nettet. Bedriftskundene til Telia kan som andre leverandører bruke abonnementene sine i EU, EØS og Storbritannia
Telia Bedriftsnett
Bedriftskatalog, sentralbord og besøksregistrering
Telia Bedriftsnett tilbyr en rekke gode tjenester som skal forenkle og effektivisere telefon og mobilbruk for bedrifter i Norge. En av tjenestene abonnementene kommer med er en bedriftskatalog som gir full oversikt over alle samtaler, telefonkøer og brukergrupper. Bedriftskatalogen gjør det også enkelt å få oversikt og tilgang til alle organisasjonens ansatte og samarbeidspartnere. I katalogen kan man søke på navn, funksjoner og ferdigheter.
Telias bedriftskatalog kan synkroniseres med Microsoft Active Directory og andre kalender-løsninger, som gjør det enkelt å ha oversikt og kontroll på de ansatte person i organisasjonen. Bedriftskatalogen er tilgjengelig både fra sentralbordet og fra den mobile appen til Telia.
Telia Bedriftsnett tilbyr et brukervennlig og personlig sentralbord med alle de viktigste sentralbord funksjonene på markedet, og som er skreddersydd til bruk på mobiltelefoner. Løsningen er tilpasset brukere med mange innkommende samtaler, og gjør det enkelt å holde oversikt og styre køer. Gjennom sentralbordet kan man også sende gruppe – SMSer direkte. IP-telefoni er også integrert slik at man kan ringe med PC over internett. Telia Bedriftsnett inkluderer automatisk nummeroppslag fra opplysningen så brukeren kan se hvem som ringer, og legge til notater for bedre oppfølging. Sentralbordet har også en loggfunksjon som kan vise viktig informasjon slik som regnskapsinformasjon og kartplassering for den som ringer inn.
Det finnes også en egen besøk registreringsmodul fra Telia Bedriftsnett. Her får bedriften enkelt oversikt over alle besøkende på en eller flere lokasjoner. Brukerne blir automatisk varslet via SMS så snart den besøkende ankommer og registrerer seg. Systemet kan også brukes til å skrive ut besøkskort og registrere parkering.
Bedriftsnett Appen – sentralbordet i lomma
Bedriftsnett appen er en sentral del av Telia Bedriftsnett og enabler de ansatte til å oppdatere tilgjengelighet og status, og tilgang til viktige sentralbordfunksjoner rett fra telefonen. Brukeren kan også lage snarveier og hurtigvalg for at appen skal være så skreddersydd som mulig.
Integrasjoner og IP-telefoni
Telia Bedriftsnett tilrettelegger for å samle all kommunikasjonen din på ett sted med nyttige integrasjoner til for eksempel Microsoft Active Directory (AD), Microsoft Exchange, Office 365, Microsoft Teams, Google kalender, Microsoft Skype for Business, SIP-Trunk, IP Telefoni, One Number, Telefonens kalender.
Dette gjør det mulig for sentralbordet å samle informasjon om status i kalender. Med One Number har den ansatte også tilgang til fasttelefonen via mobiltelefonen sin, slik at man kan være andre steder enn på kontoret.
Kundetilfredshet hos Telia
Telia Bedriftsnett satser stort på fornøyde kunder, og brukerne av bedriftsnettet har tilgang til en tjeneste som kalles “kundetilfredshet”. Denne tjenesten muliggjør bedriften å motta tilbakemeldinger fra kunder om produkter og tjenester. Disse undersøkelsene kan skreddersys, og sendes ut automatisk via gruppe – SMS, og man kan enkelt se resultatene fortløpende i nettløsningen.
Bedriftsbonnement og priser
Telia Bedriftsnett tilbyr en rekke forskjellige abonnement å velge mellom. Hovedforskjellen ligger mellom det ubegrensede abonnementet som får en viss reduksjon i hastigheten ved stor bruk, og de begrensede abonnementene der du har begrenset data, men full hastighet. De begrensede abonnementene representerer også naturligvis en innsparingsmulighet for de som har et begrenset behov for mobildata.
Ta kontakt med oss for full oversikt
Kundestøtte
Telia Bedriftsnett tilbyr lengre åpningstider på kundeservicen enn andre tilbydere i bransjen. Kundeservicen til Telia er tilgjengelig via chat for Bedriftsnett-tjenestene mellom 08:00-20:00 på hverdager, 09:00-17:00 på lørdager og 10:00-15:00 på søndager.
Kundeservicen er også tilgjengelig på telefon og via kontaktskjemaer dersom man kontakter de utenfor åpningstiden. I tillegg finner man også svar på mange av de vanligste spørsmålene på nettsidene til Telia.