billig bedriftsabonnement

Billigste bedriftsabonnement mobil

Billigst betyr mest verdi for pengene, ikke den minste prislappen: Når man sammenligner pris er det viktig å vurdere prislappen i forhold til hvor mye man får for pengene, og hvor mye tjenesten er verdt for bedriften.

Hvordan finner man det billigste bedriftsabonnementet for mobil?

Med så mye konkurranse i markedet for bedriftsabonnement kan det være gode penger å spare på å bytte til et billigere bedriftsabonnement, men hvordan kan man egentlig vite at det abonnementet man bytter til er billigere enn det man allerede bruker? 

En ting man er nødt til å gjøre er naturligvis å innhente tilbud fra flere konkurrerende leverandører og sammenligne disse. I tillegg er det viktig å vite akkurat hva man er ute etter. Siden alle bedrifter har forskjellige behov er det ikke nødvendigvis slik at det abonnementet som er billigst for en bedrift også er billigst for en annen bedrift.  

Antall ansatte

Hvor mange ansatte bedriften har er viktig å ha klart for seg. Bedrifter som har mange ansatte kan ofte forhandle frem avtaler mindre bedrifter kanskje ikke like lett har tilgang til. I tillegg vil antallet ansatte kunne ha en viktig effekt på regningen. Dette gjelder særlig i de tilfellene der du har valget mellom å kjøpe en tjeneste til en fastsatt sum per bedrift, eller å betale et månedlig gebyr for tjenesten per ansatt. 

Hvor mye data de ansatte trenger

Hvor mye data hver ansatt trenger vil variere mye mellom bedrifter. Ansatte som stadig er ute og farter vil ofte hovedsaklig være begrenset til bruk av mobildata, og vil derfor være avhengige av å ha bedriftsabonnement med rikelige mengder mobildata tilgjengelig.

De som tilbringer mer tid på kontoret vil i mye større grad kunne bruke kontoret sitt WiFi-nettverk, og derfor vil trenge mindre mobildata. Billigere abonnement med mindre mobildata er derfor en mulighet for slike ansatte. 

Det om den ansatte bruker telefonen bare til jobbformål, eller om han eller hun også har lov til å bruke denne til private formål kan også ha stor innvirkning på hvor mye mobildata som brukes.  

Les mer: Mobilt bredbånd til bedriften

Hvilke tilleggstjenester bedriften trenger

Det finnes i dag et stort utvalg av tilleggstjenester som bedrifter kan inkludere i bedriftsabonnementene sine. Her snakker vi om tjenester slik som ett hovednummer for hele bedriften, mobilt sentralbord, tastemenyer, svargrupper, bedriftskatalog, integrasjon med eksterne kalendere og mye mer. Disse tilleggstjenestene gjør bedriftsabonnementet dyrere, men for mange bedrifter er dette en god investering, og tjenester som de uansett må investere i, så da gjelder det bare å finne en billigst mulig løsning som også inkluderer de ønskede tjenestene. 

Innhenting av tilbud

Når det er klart hva hvor mange abonnement bedriften trenger, hvor mye data som trengs i de ulike abonnementene, og hvilke tilleggstjenester som må inkluderes, er tiden inne for å finne sammenlignbare tilbud. Dette kan man naturligvis gjøre selv, men det er stadig flere produkter å velge mellom, så det er lurt å få litt hjelp til dette, særlig siden hjelpen ikke koster noe, og er helt uten forpliktelser. 

Husk at desto mer informasjon du har, desto større er sjansene for at du tar den avgjørelsen som er rett for bedriften din. Bedriftsabonnement.no er en sammenligningstjeneste som spesialiserer seg på å hjelpe bedrifter med å finne passende mobilabonnementer slik at de lettere kan sammenligne disse. Den lettvinte prosessen involverer kun å fylle ut et enkelt skjema. 

Bedriften din vil deretter motta de beste tilgjengelige tilbudene, tilpasset bedriften din sine behov, fra en rekke konkurrerende mobilselskaper. Du sammenligner selv tilbudene og kan fritt takke ja eller nei til tilbud du mottar alt etter hva som er best for bedriften din. 

Skjulte utgifter og andre viktige detaljer

Det er mange små detaljer som kan være forskjellige mellom de ulike abonnementene du vurderer. Disse kan i noen tilfeller resultere i skjulte utgifter som bedriften kanskje ikke hadde forventet seg, Slik at et abonnement som i utgangspunktet så ut som en bra deal i realiteten ender opp med å være dyrere enn det man hadde tidligere. Uforutsette utgifter er naturligvis aldri populære, så sørg for at det du har kontroll på alle de forskjellige utgiftene før en endelig avgjørelse tas. 

Et eksempel på slike utgifter kan for eksempel være bindingstid som må betales ut dersom du avslutter abonnementet før tiden. Nå skal det likevel sies at bindingstid ikke alltid betyr høyerer priser. Noen mobilselskaper kan nemlig tilby bedriftsabonnement til lavere priser dersom man blir enige i å låse seg inn i et abonnement med bindingstid.  

Andre eksempler er ekstra kostnader for Tvilling-SIM og ekstra gebyr for bruk av BankID. Noen mobilselskaper driver også med midlertidige lokketilbud. Du bør derfor forsikre deg om at prisen du sammenligner er den egentlige prisen som du kommer til å betale på lang sikt, og ikke den midlertidige prisen.

Vi i Bedriftsabonnement.no hjelper deg med å presentere en komplett oversikt over alle utgifter forbundet med bedriftsabonnementet dersom du innhenter tilbud gjennom denne sammenligningstjenesten.  

De billigste bedriftsabonnementene 

Bedrifter har ulike behov og bruksmønster for mobilabonnement, så hvilke abonnement som kan regnes som billige er litt individuelt. Det er derfor vanskelig å klassifisere ett abonnement som det billigste. Vi har i stedet fordelt abonnementene på følgende kategorier basert på de unike behovene de fyller, og gitt de abonnementene vi føler gir mest for pengene innenfor hver kategori:

  • Billigst for de med lite bruk av data
  • Billigst for storbrukere av data
  • Billigst på bedriftsnett og andre tjenester for bedrifter

Under går vi inn på hvilke mobilabonnementer vi ser som de billigste innenfor hver av disse kategoriene. 

Billigst for lite bruk av data: Talkmore Løpende Abonnement

Data er en av de tingene som i størst grad drar opp kostnaden på mobilabonnement. Samtidig er det slett ikke slik i alle bedrifter at de ansatte er avhengige av å bruke mye data. I slike bedrifter, der ansatte nesten ikke trenger data, er det en unødvendig utgift å betale ekstra for pakker med mye mobildata som ikke blir brukt.  

Noen eksempler på situasjoner der de ansatte ikke trenger mye mobildata er bedrifter der mobilen i hovedsak brukes innenfor bedriften sin WiFi-sone, eller bedrifter som driver relativt tradisjonelt, og ikke gjør mye digitalt. 

Talkmore har den aller billigste basisprisen for abonnement. Abonnementene til Talkmore starter fra kr 39,-. Dette abonnementet er helt uten noe, og man må betale de gjeldende prisene for telefonsamtaler, SMS/MMS data og lignende, så med mindre man kun trenger en telefon som bare mottar oppringninger, slik som for eksempel en vakttelefon, risikerer man at et slikt abonnement faktisk kan bli dyrt. For de som trenger mer data er det lett gjort å oppgradere til 2 GB abonnementet som kun koster kr 199,-.  

Billigst for storforbrukere av data: Nortel Grenseløs kr 499,-

I både store og små bedrifter gjøres arbeidet nå i stadig større grad digitalt. I tillegg ser vi stadig oftere at en distribuert arbeidsstyrke brukes til å gjennomføre arbeidet. Denne utviklingen har i mange bedrifter ført til et større behov for mobildata. I tillegg er det stadig vanligere at bedrifter lar sine ansatte også bruke bedriftsabonnementet privat. 

Dersom man overskrider begrensningene for mobildata i et abonnement er dette som regel dyrt. av denne grunn er det vanlig at bedrifter heller kjøper abonnement med ubegrenset bruk av data for ansatte som har høyt forbruk av data. På denne måten kan bedriften begrense risikoen for ekstra kostnader, og slipper også å bekymre seg for omfanget av den privat bruk for bedriftens bedriftsabonnement.

et av de billigste ubegrensede abonnementene i markedet er Nortel Grenseløs som gir ubegrenset mobildata for kun kr 499,-. I tillegg til den lave prisen er en annen fordel med dette abonnementet fra Nortel at Nortel har en daglig grense på 10 GB før hastigheten begrenses. Neste dag økes hastigheten igjen. 

Hos mange av Nortel sine konkurrenter er det vanlig at hastigheten først begrenses etter 100 GB, men da må man klare seg med denne hastigheten til resten av måneden. Resultatet er at man faktisk får rundt 3 ganger så mye data til full hastighet med Nortel Grenseløs som hos konkurrentene. I tillegg til ubegrenset data får man også fri tale, SMS og MMS. 

Les mer om Nortel

Billigst på bedriftsnett og andre bedriftstjenester: Telia Dobbel eller Phonero

For de bedriftene som er avhengige av profesjonelle tilleggstjenester slik som bedriftsnett er Telia Dobbel abonnementene som starter fra kr 299,- i måneden sannsynligvis det beste alternativet. På alle Telia Dobbel abonnementene kan du nemlig doble datamengden for kr 99,- dersom du halvveis ut i måneden finner ut at du trenger mer data. 

Med bedriftsnett fra Telia har bedriften tilgang til hovednummer, mobilt sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, nummeroppslag, viderekobling, besøksregistrering, integrasjoner, statistikk og mer. Tjenesten, som passer både for små og store bedriftskunder, sikrer at man ikke mister oversikten over kommunikasjonen.

Phonero er er et annet alternativ med velutviklet bedriftsnett. Phonero leveres også over Telia-nettet og tilbyr abonnementer på mellom 4 GB og 100 GB per måned. Prisene på disse abonnementene starter fra kr 239,- med et månedlig tillegg på kr 39,- per bruker for bedriftsnett. 

IMG_2161 (1)

«Vårt mål er å hjelpe deg og din bedrift med å finne riktig og kostnadsbesparende mobilabonnement»

Har du noen spørsmål?

Vi besvarer gjerne dine spørsmål dersom det er noe du lurer på. 

Følg oss

Kom i gang her! Tar maks 1 min

Spørsmål og svar

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.

Kom i gang her! Det tar maks 1 min

Før du går...

La oss ringe deg, slik at du får det beste tilbudet fra flere operatører!

Ved å sende skjemaet godtar du at Bedriftsabonnement skal kunne gi meg et personlig tilbud, og at leverandøren behandler mine persondata basert på mine valg