Ice Bedriftsabonnement

Om Ice

Kontaktinformasjon
Selskap
Ice Group ASA
Adresse
Nydalsveien 18 B, 0484 Oslo
Telefon
21 00 00 00
Kundeservice
www.ice.no/bedrift/kundeservice/

I 2022 ble ice kjøpt opp og av det norske industrikonsernet Lyse AS, med virksomhet innen energi, telekomunnikasjon og infrastruktur.

Konsernet er heleid av 14 kommuner i Sør- Rogaland og konsernets verdiskapning går tilbake til fellesskapet. Nasjonalt har konsernet blitt en betydelig utfordrer innen fiberbasert bredbånd og vi leverer produkter og tjenester under merkevarene Lyse, Altibox, og Smartly – i tillegg til ice. Lyse følger opp Åpenhetsloven på vegne av alle selskapene i konsernet.

I tillegg til å ha bygd ett av verdens beste mobilnett, er ice stolte over å være miljøfyrtårnsertifisert, på topp-ti-listen over Norges beste arbeidsplasser, og hovedsponsor for det norske skiskytterlandslaget

Nett og dekning hos Ice bedrift

Ice er Norges tredje mobiloperatør som bygger sitt eget nett. Ice har per i dag 99,6% befolkningsdekning, og har en imponerende stabilitet i vårt nettverk med 99,9% oppetid, og «best i klassen» av norske mobiloperatører, ifølge Simulamet. Vi har satt oss som mål å konkurrere skulder ved skulder med de to veletablerte mobiloperatørene i landet, og har derfor presentert en svært offensiv dekningsplan der vi oppgraderer 3200 basestasjoner, samt bygger 3900 helt nye.

Dette gir Ice en dekning på både 4G og 5G som dekker dagens behov og bruk, og setter oss i posisjon til å tilby veldig mye spennende. Ice har også en nasjonal gjesteavtale med Telia, som betyr at Ice har tilgang til Telia sitt 2G og 4G nett der vi ikke har god nok egendekning enda.

Ice og søsterselskapet Altibox besitter sammen svært moderne og landsdekkende digital infrastruktur, og har nå like stor andel av 5G-frekvensene som den største aktøren i markedet. Ice sin målsetning er å rulle ut 5G over hele landet for både mobiltelefoni og trådløst bredbånd. For kundene vil dette bety økt valgfrihet og bedre kundeopplevelser

Ice bedriftsnett

Ice tilbyr Bedriftsnett med sentralbord, som er web-basert. Det kan logges på fra hvor som helst, på PC, nettbrett eller mobil. En kan velge betjent eller ubetjent sentralbord og gjerne ta med fastnumre inn i løsningen. Videre kan en definere hvem som skal svare samtalene, i hvilken rekkefølge og sette opp dette skreddersydd for ulike svargrupper, og mye mer.

Gjennom Ice sin app vil bedriften ha full oversikt over kollegaers tilgjengelighet, og raskt kunne sette over samtaler dersom noen andre burde snakke med innringer. Med appen kan man også ringe ut med ønsket visningsnummer fra bedriftens hovednummerserier.

Kundeservice – 21 00 00 00

Ice sin kundeservice er tilgjengelig på telefon, chat, og mail seks dager i uken. Mandag til fredag fra kl. 08.00 til 20.00
Lørdag fra kl. 09.00 til 17.00

Vi er stolte av en kundeservice som genuint og iherdige ønsker å hjelpe våre kunder både raskt, og med kompetente gode løsninger på de utfordringene som måtte dukke opp. Dette har resultert i gjeve priser flere år, senest for 2022 – med hele tre fantastiske utmerkelser som beste kundeservice i kategoriene mobil, bredbånd, og chat på tvers av bransjer.

Få tilbud av flere operatører her!

Kom i gang her! Tar maks 1 min

Spørsmål og svar

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.

Kom i gang her! Det tar maks 1 min

Før du går...

La oss ringe deg, slik at du får det beste tilbudet fra flere operatører!

Ved å sende skjemaet godtar du at Bedriftsabonnement skal kunne gi meg et personlig tilbud, og at leverandøren behandler mine persondata basert på mine valg