Om Ice
Kontaktinformasjon |
---|
Selskap Ice Group ASA |
Adresse Nydalsveien 18 B, 0484 Oslo |
Telefon 21 00 00 00 |
Kundeservice www.ice.no/bedrift/kundeservice/ |
I 2022 ble ice kjøpt opp og av det norske industrikonsernet Lyse AS, med virksomhet innen energi, telekomunnikasjon og infrastruktur.
Konsernet er heleid av 14 kommuner i Sør- Rogaland og konsernets verdiskapning går tilbake til fellesskapet. Nasjonalt har konsernet blitt en betydelig utfordrer innen fiberbasert bredbånd og vi leverer produkter og tjenester under merkevarene Lyse, Altibox, og Smartly – i tillegg til ice. Lyse følger opp Åpenhetsloven på vegne av alle selskapene i konsernet.
I tillegg til å ha bygd ett av verdens beste mobilnett, er ice stolte over å være miljøfyrtårnsertifisert, på topp-ti-listen over Norges beste arbeidsplasser, og hovedsponsor for det norske skiskytterlandslaget
Nett og dekning hos Ice bedrift
Ice er Norges tredje mobiloperatør som bygger sitt eget nett. Ice har per i dag 99,6% befolkningsdekning, og har en imponerende stabilitet i vårt nettverk med 99,9% oppetid, og «best i klassen» av norske mobiloperatører, ifølge Simulamet. Vi har satt oss som mål å konkurrere skulder ved skulder med de to veletablerte mobiloperatørene i landet, og har derfor presentert en svært offensiv dekningsplan der vi oppgraderer 3200 basestasjoner, samt bygger 3900 helt nye.
Dette gir Ice en dekning på både 4G og 5G som dekker dagens behov og bruk, og setter oss i posisjon til å tilby veldig mye spennende. Ice har også en nasjonal gjesteavtale med Telia, som betyr at Ice har tilgang til Telia sitt 2G og 4G nett der vi ikke har god nok egendekning enda.
Ice og søsterselskapet Altibox besitter sammen svært moderne og landsdekkende digital infrastruktur, og har nå like stor andel av 5G-frekvensene som den største aktøren i markedet. Ice sin målsetning er å rulle ut 5G over hele landet for både mobiltelefoni og trådløst bredbånd. For kundene vil dette bety økt valgfrihet og bedre kundeopplevelser
Ice bedriftsnett
Ice tilbyr Bedriftsnett med sentralbord, som er web-basert. Det kan logges på fra hvor som helst, på PC, nettbrett eller mobil. En kan velge betjent eller ubetjent sentralbord og gjerne ta med fastnumre inn i løsningen. Videre kan en definere hvem som skal svare samtalene, i hvilken rekkefølge og sette opp dette skreddersydd for ulike svargrupper, og mye mer.
Gjennom Ice sin app vil bedriften ha full oversikt over kollegaers tilgjengelighet, og raskt kunne sette over samtaler dersom noen andre burde snakke med innringer. Med appen kan man også ringe ut med ønsket visningsnummer fra bedriftens hovednummerserier.
Kundeservice – 21 00 00 00
Ice sin kundeservice er tilgjengelig på telefon, chat, og mail seks dager i uken. Mandag til fredag fra kl. 08.00 til 20.00
Lørdag fra kl. 09.00 til 17.00
Vi er stolte av en kundeservice som genuint og iherdige ønsker å hjelpe våre kunder både raskt, og med kompetente gode løsninger på de utfordringene som måtte dukke opp. Dette har resultert i gjeve priser flere år, senest for 2022 – med hele tre fantastiske utmerkelser som beste kundeservice i kategoriene mobil, bredbånd, og chat på tvers av bransjer.