Mobilabonnement til bedrift

Mobilabonnement til bedrift

Mobiltelefoni har langt på vei erstattet vanlig fasttelefon i hverdagen vår. Dette er tilfelle både i hjem og bedrifter over hele landet, og kommer i stor grad av at mobiltelefoner kan gjøre alt det fasttelefonen kan, og mer til, samtidig som de er mer fleksible og kan brukes over alt. Denne artikkelen går inn på mobilabonnement til bedrift, hva du har å velge mellom, og hvordan du lettest kan finne det mobilabonnementet bedriften din trenger.

Billigste mobilabonnement til din bedrift uten å lete etter det

Å finne mobilabonnement til bedrift kan vise seg å være mye jobb dersom du skal finne et abonnement som passer behovene til de forskjellige ansatte i bedriften og samtidig ender opp med en prislapp som sparer bedriften penger på mobilabonnement.

For å lette på arbeidet er det mange som i dag bruker en sammenligningstjeneste, slik som for eksempel Bedriftsabonnement.no, for å finne det abonnementet som passer best. Vi lar mobilselskapene komme med anbud på de beste mobilabonnementene de har til deg som kunde. Du kan deretter selv velge hvilket mobilabonnement som passer best for din bedrift.

Desto flere tilbud du har, desto større sjanser er det for at du ikke ender opp med å betale for mye. Ettersom tjenesten er gratis, og helt uten forpliktelser, har du som kunde ingenting å tape på å benytte deg av tjenesten. Det er jo fortsatt fullt mulig å gjøre sin egen research ved siden av for å være på den sikre siden.

Alt du trenger å gjøre for å motta tilbud gjennom Bedriftsabonnement.no er å fylle ut skjemaet på vår nettside for å klargjøre akkurat hvilken type mobilabonnement det er bedriften din trenger.

Mobilabonnement til bedrift er attraktivt for mobilselskapene

Som bedriftskunde er du blant de aller mest attraktive kundene for mobilselskaper. Dette er fordi bedriftskunder ofte representerer et titalls, om ikke hundrevis av mobilabonnement. I tillegg til dette er det mange bedriftskunder som også har bruk for mer avanserte tjenester som er tilpasset behovene til bedrifter, og som kan inkluderes i mobilabonnementet til bedriften.

Bedriftsnett for mobilabonnement til bedrift gjør livet lettere for bedrifter

Tilleggstjenester som ofte leveres sammen med mobilabonnement til bedrift omtales ofte under samlenavnet “bedriftsnett”. Bedriftsnett er en slags mobil infrastruktur som er dagens svar på den tradisjonelle sentralbordfunksjonen.

Et bedriftsnett består blant annet av et mobilt sentralbord som en av de mest sentrale funksjonene, men har også ofte en rekke andre viktige funksjoner som gjør kommunikasjonen internt i bedriften og eksternt mot kunder og samarbeidspartnere lettere. Under tar vi for oss noen av de vanligste funksjonene som det er vanlig å finne i bedriftsnettsløsninger.

Noen eksempler på dette kan være slike tjenester som hovednummer, mobilt sentralbord, automatiske svartjenester, menyer, VIP-lister, bedriftskatalog, automatisk oppslag i opplysningen, telefonkø, svargrupper, rapporter og statistikk. Du finner ut mer om disse forskjellige tjenestene som er tilgjengelige i mange mobilabonnement til bedrift i avsnittene under.

Mobil sentralbordløsning

I dag lar skybaserte sentralbordløsninger det mulig for bedrifter å arbeide som en distribuert organisasjon. Dette er særlig viktig der ansatte trenger å tilbringe mye av tiden sin utenfor kontoret, eller der mange ansatte har hjemmekontor.

Mobile sentralbord betyr at ansatte lettere kan samarbeide og holdes fullt oppdatert på tvers av organisasjonen, slik at kundene til bedriften har en smidig og profesjonell kundeopplevelse som gjør kundene mer fornøyde, og som derfor gir bedriften et konkurransefortrinn.

Menyer

Et mobilt sentralbord i sin enkleste form betyr at hvem som helst i bedriften kan ta telefonen når en kunde ringer. Dette er allerede en god hjelp for mindre bedrifter der relativt få kunder kontakter sentralbordet, men for de bedriftene som har store mengder innkommende samtaler er automatiske menyer en funksjonalitet som er arbeidsbesparende, og som bidrar til å gjøre mye lettere både for de ansatte og kundene som kontakter dem.

Automatiske menyer gjør det mulig for innringere som vet hvem de trenger å snakke med å selv navigere seg frem til den de ønsker å kontakte uten at dette unødvendig tar opp ressursene til bedriften. Det betyr også at innringere som vet hvem de skal ha tak i slipper å vente unødvendig i kø for å snakke med en resepsjonist før de kan bli videresendt til rette vedkommende.

Automatiske svar

Automatiske beskjeder er en annen nyttig funksjonalitet som man vanligvis finner i mobile sentralbordløsninger. Slike automatiske beskjeder brukes for eksempel til å gi beskjed om at en person ikke er tilgjengelig, og eventuell når man kan forvente å få tak i personen, uten at dette tar opp tiden til en travel resepsjonist. Et annet vanlig bruksområde for automatiske beskjeder er for å informere om bedriftens åpningstider dersom en oppringning skjer utenfor åpningstiden og ingen er tilstede for å ta telefonen.

Lister over kontakter med prioritet

Noen personer er viktigere enn andre for bedriften. Dette kan for eksempel gjelde de mest verdifulle kundene, leverandører av kritiske komponenter, kontakter i myndighetene eller lignende. Når en viktig kontakt ringer er det viktig å gi et ekstra godt inntrykk, og forsikre seg om at man ikke går glipp av oppringningen til denne personen for eksempel på grunn av telefonkø.

Løsningen er å bruke såkalte VIP-lister som er en tjeneste man finner som en del av mange bedriftsnett. VIP listen er rett og slett en liste av de personene som automatisk skal prioriteres dersom de ringer sentralbordet slik at de slipper å vente for lenge på å komme i kontakt med den de ønsker å snakke med.

Registrering av besøkende

For de bedriftene der det er vanlig å motta besøkende på kontoret er det også mulig å inkludere automatisk registrering av besøkende i mobilabonnement til bedrift. Dette gjøres via det mobile sentralbordet, og gjøres rett og slett ved at de besøkende registrerer seg på et nettbrett som settes opp i lobbyen. Den som venter besøk vil da automatisk få beskjed om at gjesten er ankommet. Dette gjør ting enklere for både besøkende og ansatte, og letter jobben til resepsjonisten.

Bedriftskatalog

Desto større bedrifter er, desto lettere blir det å miste oversikten.  Når noen ringer er det greit å vite hvem det er. Det kan også være viktig for den interne kommunikasjonen at alle de ansatte har en oversikt for hånden der de lett kan finne og kontakte den de trenger å komme i kontakt med. Mange mobilabonnement til bedrift tilbyr i dag derfor en bedriftskatalog der oversikten over de ansatte er tilgjengelig direkte fra sentralbordet.

Vit hvem som ringer

Opplysningstjenesten er en fantastisk ressurs som gjør det mulig å vite hvem som ringer. Med mange mobilabonnement til bedrift er det mulig å innhente ekstern informasjon om hvem som ringer helt automatisk fra opplysningen.

Integrasjon med egne kundedatabaser

I tillegg til å innhente ekstern informasjon fra opplysningen kan mange bedriftsnett-tjenester også integrere bedriften sine egne databaser i bedriftsnettet. Dette kan for eksempel inkludere slike ting som kundens betalingshistorikk, kjøpshistorikk, eller oversikt over tidligere henvendelser fra kunden.

Å ha slik informasjon for hånden gjør det mulig å selge mer effektivt og å gi kundene en mye mer effektiv og tilfredsstillende kundeopplevelse. De ansatte vil også føle at det er mye lettere å ta informerte avgjørelser raskt.

Status og kalender

Å ha tilgang til alle i bedriften via en bedriftskatalog kan være veldig praktisk, men det kan også by på sine egne unike problemer. For eksempel kan det bli så lettvint å kontakte folk at visse personer aldri får fred til å fokusere på å gjennomføre arbeidet sitt i fred. Det kan også føre til forstyrrende henvendelser når folk er i møter og lignende.

Avanserte bedriftsnett som leveres som en del av mange mobilabonnement til bedrift er ofte utstyrt med status og kalender som den ansatte kan stille inn i den mobile sentralbord-appen. Dermed er det mulig å for eksempel blokkere innkommende samtaler dersom man er i et viktig møte, eller dersom man trenger tid i fred for å konsentrere seg om arbeidet. 

Noen systemer har også avanserte funksjonaliteter som gjør det mulig å integrere statusfunksjonen med bedriftens nettbaserte kalender. Da trenger den ansatte kun å holde kalenderen sin oppdatert, så vil tilgjengelighets-statusen automatisk bli oppdatert i den mobile sentralbordløsningen og bedriftskatalogen.

Hovednummer for innkommende og utgående samtaler

Et hovednummer er en viktig del av identiteten til bedriften, og mange bedrifter bruker i dag hovednummer. De fleste mobilabonnement til bedrift gjør det mulig å overføre et eksisterende hovednummer til mobilabonnementet slik at kundene til bedriften ikke opplever noen forandringer i prosessen.

Når bedriften bruker et hovednummer kan innkommende anrop distribueres fra hovednummeret til de individuelle telefonene til de ansatte automatisk gjennom sentralbordsystemet, slik at den som ringer kun har ett nummer å huske på. Dette betyr også at man unngår problematiske situasjoner der den ansatte for eksempel slutter, og tar med seg telefonnummeret som kunder er vant med å ringe til.

Hovednummer kan også brukes for utgående samtaler i mange mobilabonnement til bedrift. Den ansatte kan da vanligvis selv velge om det er det individuelle mobilnummeret eller hovednummeret som vises når man ringer. Dette er en nyttig funksjon dersom det for eksempel ønsker å holde direktenummeret skjult fra den man ringer, eller dersom man er utenfor kontoret, men trenger å gi inntrykk av at man ringer fra kontoret.

Telefonkø

Telefonkø er en funksjon som alle bedrifter som mottar mange henvendelser trenger. Uten telefonkø vil den som ringer risikere å få konstant opptattsignal, og man ender opp med å miste kunder eller gå glipp av viktige henvendelser. Med telefonkø vil den som ringer bli fortalt at han eller hun er på vent, og omtrent hvor lenge de trenger å vente, eller hvilket nummer de er i telefonkøen.

Svargrupper

Mobilabonnement til bedrift som også tilbyr mobilt sentralbord har ofte en svargruppe-funksjon. Svargrupper betyr at en innringer vil bli sendt til en spesifikk gruppe av ansatte basert på valg i tastemenyen. Hvem som helst i den aktuelle svargruppen kan besvare det innkommende anropet. Svargrupper vil ofte fokuseres rundt forskjellige funksjoner, slik som for eksempel

salg, regnskap, brukerstøtte og lignende. Ansatte kan logge inn og ut av svargrupper gjennom sentralbord-appen på mobilen sin.

Rapporter og statistikker

Avanserte mobilabonnement til bedrift, som inkluderer mobilt sentralbord og bedriftsnett-løsninger, har som regel også muligheter for å samle inn data og statistikker. Slike data kan være nyttige for å kartlegge og forbedre både kundeopplevelsen og ytelsen til de ansatte. Statistikkene kan blant annet fortelle ledelsen hvor mange som ringer, hvem de som ringer er, hvor lenge de må vente og hvor lang tid samtaler tar.

Mobilselskaper som tilbyr mobilabonnement til bedrift

I Norge finnes det en rekke mobilselskaper som tilbyr mobilabonnement til bedrift. disse inkluderer Telenor, Unifon, Phonero, Telia, Ice, Talkmore, Chilimobil, SMB Mobil, og Happybytes.

Finn ut hvilke tilbud du kan få

Ikke alle mobilselskaper er like gode på å levere tjenester til bedriftsmarkedet, men det finnes likevel et relativt stort antall ulike mobilabonnement å velge mellom. Dette betyr at det kan ta tid å innhente all den informasjonen du trenger for å ta en informert beslutning.

Ved å bruke sammenligningstjenesten til Bedriftsabonnement.no har du muligheten til å sammenligne alle de beste tilbudene som passer behovene til bedriften din uten at du trenger å stresse med å innhente all informasjonen selv.

Alt du trenger å gjøre for å komme i gang er å fylle ut det enkle skjemaet på nettsidene til Bedriftsabonnement.no, så skjer resten helt av seg selv. Innen kort tid vil du motta et utvalg av mobilabonnement til bedrift som er tilpasset behovene til bedriften din

Sammenligningstjenesten til Bedriftsabonnement.no er gratis og uforpliktende, så du har ingenting å tape på å bruke tjenesten til å spare tid og penger når du henter inn informasjonen du trenger. 

Vanlige spørsmål

Hva er mobilabonnement til bedrift?

Mobilabonnement til bedrift er mobilabonnement der mange individuelle abonnementer beatles som en gruppe slik at ting blir enklere og mer oversiktlig. Andre avanserte tjenester slik som bedriftsnett og mobilt sentralbord er også vanlig i mobilabonnement til bedrift.

Hvorfor bruke en sammenligningstjeneste for å finne mobilabonnement til bedrift?

Sammenligningstjenester er en effektiv og tidsbesparende måte å innhente informasjon om forskjellige mobilabonnement til bedrift. Du sparer både tid og penger, samtidig som du har full kontroll over den endelige avgjørelsen. 

Koster det å bruke Bedriftsbonnement.no

Nei, det koster ingen ting. Tjenesten er helt gratis og uten forpliktelser.

Hva er bedriftsnett?

Bedriftsnett er samlenavnet på en rekke tjenester som leveres i avanserte mobilabonnement til bedrift. Noen av funksjonene i et bedriftsnett inkluderer vanligvis mobilt sentralbord, telefonkø, svargrupper, menyer, automatiske svar, hovednummer for innkommende og utgående samtaler, bedriftskatalog, integrasjon med kalender, statistikk og mer.

Kan jeg bruke det gamle hovednummeret når jeg skifter mobilabonnement til bedrift?

Ja, det går fint. Du kan ta med deg det eksisterende nummer til den nye operatøren din.

IMG_2161 (1)

«Vårt mål er å hjelpe deg og din bedrift med å finne riktig og kostnadsbesparende mobilabonnement»

Har du noen spørsmål?

Vi besvarer gjerne dine spørsmål dersom det er noe du lurer på. 

Følg oss

Kom i gang her! Tar maks 1 min

Spørsmål og svar

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.

Kom i gang her! Det tar maks 1 min

Før du går...

La oss ringe deg, slik at du får det beste tilbudet fra flere operatører!

Ved å sende skjemaet godtar du at Bedriftsabonnement skal kunne gi meg et personlig tilbud, og at leverandøren behandler mine persondata basert på mine valg